Personeel

Autobedrijf Diepenheim gaat uitbreiden

beeld deondernemer
Leestijd 2 minuten
Lees verder onder de advertentie

Voorganger

In dat pand zit nu nog Duurzaamheidscentrum Oost-Nederland van ondernemer Dirk Stevens, die de showroom na een klein jaar overdoet aan de Diepenheimse garagehouder. Voor Neplenbroek betekent dit bijna een verdubbeling van de bedrijfsoppervlakte, met een pand van ruim 600 vierkante meter. Het Duurzaamheidscentrum Oost-Nederland zoekt een andere locatie. "Het liefst in Diepenheim en het liefst in een pand dat energieneutraal is", zegt Dirk Stevens.

Uitbreiding

Lees verder onder de advertentie

Het autobedrijf begon in 2012 in Markelo aan de Holterweg. In Diepenheim hoopt het bedrijf, waar naast Sarino nog vier mensen werken, verder te kunnen groeien. "Het is voor ons heel praktisch", vertelt de ondernemer. "We krijgen een stuk meer ruimte, waardoor we dus ook meer auto's kwijt kunnen. Het terrein wordt een geheel met een occasionplein. De contacten om de showroom over te nemen liepen al een paar maanden. Ik kon het pand kopen."

Begin januari moet de showroom officieel onderdeel zijn van het Diepenheimse garagebedrijf. De showroom krijgt de huisstijl van het autobedrijf. "Dan moet je denken aan de belettering op de gevel en aan hoe we de showroom gaan inrichten", legt Sarino uit. "Het is even een klus, maar ik verwacht dat we in de tweede week van januari klaar zijn."

De twee panden waren eerder onderdeel van garagebedrijf Roessink, dat in 2015 failliet ging. Neplenbroek nam de voormalige werkplaats over, zodat hij in Diepenheim service kon bieden voor het onderhoud en de apk van auto's. In Markelo had het bedrijf te weinig ruimte. Met de uitbreiding met de naastgelegen showroom heeft Neplenbroek straks alle bedrijfsonderdelen op een plek. De vestiging aan de Holterweg in Markelo, die Neplenbroek huurt van 'buurman' Jan de Croon, is de komende maanden nog wel geopend. "Er staan daar nog wel wat auto's, maar die komen uiteindelijk ook hier te staan. Diepenheim is sinds de opening in april eigenlijk al onze hoofdvestiging. Mensen weten ons op deze plek te vinden. Door straks alles op een plek te hebben, kunnen we verder groeien."

Lees verder onder de advertentie