Podcast

In 4 jaar naar 45 vestigingen: de groeikracht van HappyNurse

HappyNurse groeit gigantisch hard. Het thuiszorgbedrijf én uitzendbureau voor thuiszorgverleners voegt jaarlijks zo’n 10 vestigingen toe. Marijke Horstink startte de zorgonderneming 4 jaar geleden en is te gast bij de podcast van De Ondernemer. Daar legt zij uit hoe ze de groei neerzet, wat haar geheim voor groei is en waarom ‘happy’ medewerkers zo belangrijk zijn.

Happy Nurse

Redactie / Bureau Mirck 15 oktober 2019

Behalve twee zorgbedrijven heeft Horstink sinds kort ook een eigen opleidingsinstituut voor de zorgmedewerkers die voor haar werken. ,,De HappyCampus past perfect bij de filosofie van ons bedrijf: we willen de leukste werkgever voor verpleegkundigen zijn. Vandaar ook HappyNurse. Daar past ruimte om te ontwikkelen en groeien voor werknemers zeker bij. Voorheen werkten wij samen met externe bedrijven voor de ontwikkelingen van onze medewerkers. Nu hebben we het voordeel dat we het zelf in de hand kunnen houden.” Natuurlijk met de ‘standaard’ kennis, maar dan uitgebreid met de eigen filosofie van HappyNurse.

Voordelen van franchise

Om snel te kunnen groeien is het franchise-model onmisbaar voor Horstink. Daarbij ziet ze juist grote voordelen voor de combinatie van kleine bedrijven binnen één groot moederbedrijf. ,,We hebben nu de voordelen van een groot bedrijf. Met de 45 vestigingen kunnen we investeren in iets als de HappyCampus. Als geheel zijn we wel groot, maar de vestigingen zijn heel klein. Daardoor is er veel meer direct contact en sociale cohesie dan in een groot bedrijf.''

De Jonge Ondernemer

Eigen kledingmerk als mentale missie voor Vlinder (17) en Merlijn (24) Kamerling

Naast broer en zus zijn Merlijn en Vlinder Kamerling ook zakenpartners. Als oprichters van Limitless presenteren zij hun streetwearmerk met coole designs en een belangrijke boodschap: meer aandacht voor mentale gezondheid. Een enorm belangrijk verhaal voor Vlinder (17) en Merlijn (24), te beluisteren in de podcast De Jonge Ondernemer.

Details
Hart voor Zaken

Arnold Mars (cfo AFAS): 'Ga niet boven, maar tussen je mensen staan'

'Liefde vormt de kern van het AFAS-familiestatuut. In dat statuut staat: ‘Die liefde maakt dat je niet vast komt te zitten in eigenbelang. Ze zorgt dat je verschillen kunt overbruggen, en dat je altijd het grotere geheel kunt zien'. Het zijn de woorden van cfo Arnold Mars van AFAS Software. In gesprek met Cor Hospes voor de podcastserie Hart voor Zaken vertelt hij over leiderschap.

Details
Droomstart

Hoe staat het met het businessplan van Droomstarters Angela (Food for Skin) en David (Teazie)

De Droomstart-finale komt steeds dichterbij. Welk businessplan is uiteindelijk topfavoriet bij de vakjury en de luisteraars? Je hoort het zeer binnenkort. Maar eerst: hoe staat het met de startups Teazie en Food for Skin? Welke ondernemer weet de jury te overtuigen met zijn of haar presentatie van tien minuten en gaat net als FinBuddy door naar de laatste ronde? Je hoort het allemaal in deze niet te missen podcastserie.

Details
De Zo Genaamde Podcast

TUI: hoe een onbeduidende Duitse afkorting een merknaam werd die klinkt als een klok

Wie van reizen en vakanties houdt, kent TUI natuurlijk wel. Maar waar komt die naam eigenlijk vandaan? In deze aflevering van de Zo Genaamde Podcast legt Frans Leenaars, chief marketing officer bij de reisgigant, dat in gesprek met naamexpert en presentator Floris Hülsmann haarfijn uit.

Details
Selfmade in Holland

EasyToys-topman Eric Idema: 'Op elk nachtkastje moet iets uit Veendam liggen'

,,Soms moet je dingen gewoon afdwingen. Jezelf forceren om je situatie te verbeteren.” Eric Idema zat met een uitkering thuis. In een woning met een flinke hypotheek. In 2007 verloor hij zijn baan. In de online verkoop van erotische artikelen zag hij een kans. Vijftien jaar later is zijn EQOM, moederbedrijf van EasyToys en Christine Le Duc, met 225 miljoen euro omzet de grootste speler in de Europese markt voor sexual wellness. Nu is hij te gast bij Roelof Hemmen in Selfmade in Holland.

Details
Droomstart

Duurzaam thee-abonnement op kantoor of heitje voor karweitje 2.0: welk businessplan gaat door in Droomstart?

De twee laatste ondernemers mogen de pitchroom betreden om hun businessplan voor te leggen aan een strenge doch rechtvaardige Droomstart-jury. Kiezen ze voor een duurzaam thee-abonnement op kantoor of de digitale buurtversie van het heitje voor karweitje? Het is weer een inspirerende en spannende podcast die je kunt beluisteren. Waar wacht je op?

Details