Podcast

In 4 jaar naar 45 vestigingen: de groeikracht van HappyNurse

HappyNurse groeit gigantisch hard. Het thuiszorgbedrijf én uitzendbureau voor thuiszorgverleners voegt jaarlijks zo’n 10 vestigingen toe. Marijke Horstink startte de zorgonderneming 4 jaar geleden en is te gast bij de podcast van De Ondernemer. Daar legt zij uit hoe ze de groei neerzet, wat haar geheim voor groei is en waarom ‘happy’ medewerkers zo belangrijk zijn.

Happy Nurse

Redactie / Bureau Mirck 15 oktober 2019

Behalve twee zorgbedrijven heeft Horstink sinds kort ook een eigen opleidingsinstituut voor de zorgmedewerkers die voor haar werken. ,,De HappyCampus past perfect bij de filosofie van ons bedrijf: we willen de leukste werkgever voor verpleegkundigen zijn. Vandaar ook HappyNurse. Daar past ruimte om te ontwikkelen en groeien voor werknemers zeker bij. Voorheen werkten wij samen met externe bedrijven voor de ontwikkelingen van onze medewerkers. Nu hebben we het voordeel dat we het zelf in de hand kunnen houden.” Natuurlijk met de ‘standaard’ kennis, maar dan uitgebreid met de eigen filosofie van HappyNurse.

Voordelen van franchise

Om snel te kunnen groeien is het franchise-model onmisbaar voor Horstink. Daarbij ziet ze juist grote voordelen voor de combinatie van kleine bedrijven binnen één groot moederbedrijf. ,,We hebben nu de voordelen van een groot bedrijf. Met de 45 vestigingen kunnen we investeren in iets als de HappyCampus. Als geheel zijn we wel groot, maar de vestigingen zijn heel klein. Daardoor is er veel meer direct contact en sociale cohesie dan in een groot bedrijf.''

De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Goudmijn of valkuil: dit vinden deze online marketingexpert en psycholoog van data

Dat grote bedrijven als bol.com en Spotify data van klanten gebruiken om de consument nog beter te koppelen aan het gebodene en de relatie te verstevigen, dat mag natuurlijk geen geheim meer heten. Maar wat kan jij als ondernemer daarvan leren? Wat zijn de valkuilen? Hoe zit het met privacy? Michel Ariëns en Patrick Wessels leggen het je uit in aflevering 5 van Aandachtstrekkers.

Details
De Ondernemer Podcasts Thijs van Dijk Thijs Talks
Thijs Talks

Caroline van Turennout (Zeeman): 'Online is er nog veel te doen'

Het is alweer tijd voor de achtste aflevering van de podcastserie Thijs Talks. Presentator Thijs van Dijk is nog altijd actief met het samenstellen van het ultieme marketingelftal. De volgende kandidaat is Caroline van Turennout, verantwoordelijk voor de marketing, communicatie en e-commerce bij textielsuper Zeeman. Welke positie krijgt zij op het veld? Beluister nu de podcast. ,,We zijn internationaal al behoorlijk actief. Maar er kan nog meer.''

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

'Dat Formule 1 via Netflix slim nieuwe fans scoort, kunnen ondernemers ook'

Wat begint met Netflix, de Formule 1 en de populaire serie Drive to Survive, eindigt in deze podcast met tips voor ondernemers hoe zij zelf die slimme strategie kunnen toepassen om nieuwe fans, klanten, consumenten te binden. Kijktip: Drive to Survive. Luistertip: aflevering 4 van Aandachtstrekkers.

Details
De Ondernemer Podcasts De Zo Genaamde Podcast
De Zo Genaamde Podcast

Hoe EARTH Water volgens Henk Witteveen na b2b-markt ook retailwereld verovert

Henk Witteveen is samen met Patrick de Nekker verantwoordelijk voor het succes van EARTH Water. 100 procent van de nettowinst gaat naar waterprojecten in landen waar het hard nodig is. Ook hebben de twee de overstap gemaakt naar totaal plasticvrij en zijn ze bezig EARTH Water in de supermarkten te zetten. Hoog tijd voor presentator Floris Hülsmann om Witteveen uit te nodigen voor een aflevering van De Zo Genaamde Podcast.

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Is het abonnementsmodel het juiste model voor jouw dienst of product?

In de nieuwe podcastserie Aandachtstrekkers signaleren Michel Ariëns en Patrick Wessels online trends. De investeerder in startups en founder van online marketingbureau .CREW en de consumentenpsycholoog annex Raad van Advies-lid koppelen dat aan de psychologie van de klant. En ze adviseren hoe ondernemers daar goed op kunnen inspelen. In aflevering 1 draait het om abonnementsmodellen en wat de ondernemer aan deze modellen kan hebben. En wat betekent het voor de consument? Je hoort het in de podcast.

Details
De Ondernemer Podcasts Roland Tameling De Ondernemer Onderweg
De Ondernemer Onderweg

Ronald Kooyman (Louwman): hoe je evenementenlocatie èn museum draaiende houdt in coronatijd

Je hebt één van de allermooiste autocollecties van de wereld in een modern museum. Dat pand doet ook dienst als evenementenlocatie, borrels van bedrijven en andere bijeenkomsten. En dan die coronacrisis. Wat doe je dan? In deze De Ondernemer Onderweg vraagt presentator Roland Tameling het de directeur van het Louwman Museum - want daar hebben we het over - Ronald Kooyman.

Details