Podcast De Ondernemer

... als je vlak voor de intelligente lockdown topman van Mastercard wordt

In april trad Jan-Willem van der Schoot aan als nieuwe country manager van Mastercard Nederland, precies in de periode van de intelligente lockdown. Maar hoe doe je dat dan, aan de slag gaan op zo’n positie en in zo’n onvoorziene situatie? Vooral wanneer je net die belangrijke carrièreswitch hebt gemaakt? Leiderschap, bedrijfsvoering, het veranderende consumentengedrag, het komt in deze podcast aan bod,

We bellen bovendien met Londen, naar onze man aldaar, ondernemer en Brexit-expert Lennard van Otterloo. De tweede lockdown is er in aantocht, dáár gaan we het over hebben, maar vooral over het aftellen naar Brexit.

Van onze redactie 3 november 2020

Mastercard jan willem van der schoot podcast

Mastercard's country manager Jan-Willem van der Schoot (links) in de studio op het Media Park in Hilversum, met rechts presentator Robert van den Ham van De Ondernemer.

Alles over, voor én door ondernemers in je mailbox.

Ontvang twee keer per week onze nieuwsbrief met inspirerende ondernemersverhalen en informatieve artikelen.

De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Aandacht trekken? Zo zet jij jezelf als ondernemer in de schijnwerpers

In de podcastserie Aandachtstrekkers spreken de presentatoren Michel Ariëns en Patrick Wessels hoe zij voor zichzelf aandacht trekken en hun dilemma’s daarbij. Zij zetten middelen in om meer klanten te krijgen (Ariëns) of zich meer in klanten te verdiepen (Wessels). Luister hoe zij in dit ‘worstelgesprek’ tot elkaar komen en samen ooit bij Jinek aan tafel willen eindigen.

Details
De Ondernemer Podcasts Thijs van Dijk Thijs Talks
Thijs Talks

Trix van der Vleuten (Philips): 'Fout is niet fout, het is goed om ervan te leren'

Het marketingelftal van Thijs van Dijk is bijna compleet. In de twaalfde episode van de podcastserie is Trix van der Vleuten te gast. Tot een half jaar geleden was zij cmo Northern Europa van fastfoodketen KFC, inmiddels is zij overgestapt naar Philips Domestic Appliances. Ze spreekt over lef en de kracht van divers samengestelde marketingteams.

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Aandachtstrekkers over... aandacht trekken en aandacht vasthouden

Daar is 'ie dan: de podcastserie Aandachtstrekkers heet niet voor niets Aandachtstrekkers, dus eindelijk antwoord op de vraag: hoe trek jij op de juiste manier de aandacht bij je (potentiële) klant? Presentatoren Michel Ariëns en Patrick Wessels inspireren en motiveren ondernemers in deze podcast met de do's, de dont's en bakken vol tips. Hebben wij je aandacht al getrokken? Ja? Luisteren!

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

De sociale norm neerzetten of veranderen: de voordelen die het heeft voor jouw bedrijf

Waarom leveren consumenten winkelwagens altijd in, statiegeldflesjes bijna altijd en wat is het verschil tussen die twee? In de podcastserie Aandachtstrekkers gaan Patrick Wessels en Michel Ariëns in op de vraag: wat is een sociale norm? En hoe wordt die bepaald?

Details
Floris Hulsmann Jop Quirindongo
De Ondernemer

Met je visuele identiteit aan de slag? Leer van Jop Quirindongo

Floris Hülsmann praat voor de podcastserie De Namarama Show met de Amsterdamse ontwerper Jop Quirindongo van Lowres Creative Studio. Met meer dan vijftien jaar ervaring heeft hij gewerkt bij reclame-, retail- en designbureaus, was hij partner en design director bij een bekend designbureau en doet hij al vele jaren freelance projecten. Maar die naam... 'Quirindongo'. Daar moet een goed verhaal achter zitten. Niet alleen dat, de ontwerper heeft nog veel meer inspirerends te vertellen.

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Hoe zorg jij voor de juiste conversie? Dit kun je leren van boekingsplatforms

Ze zitten weer klaar voor een nieuwe en inspirerende podcast: presentatoren Michel Ariëns en Patrick Wessels. In aflevering 8 van Aandachtstrekkers draait het allemaal om platforms als Booking.com. Nog slechts één kamer beschikbaar? Snel boeken dus! Nou ja, dat hopen de aanbieders. En er zijn meer manieren de consument te beïnvloeden om hen maar vooral op die koop- of boekingsknop te laten drukken. Welke precies? Luisteren is ook dit keer weer het advies.

Details