Aangeboden door Van der Logt Group

Branded Content Personeel

Bij Van der Logt Group staat werkgeluk op één

Daadkrachtig ondernemerschap én lef, heldere ambities en betrokken medewerkers: door een combinatie van deze factoren gaat het Van der Logt Group voor de wind. De specialist in verbruiksartikelen voor kantoor, winkel en horeca wil verder groeien en is op zoek naar 25 nieuwe medewerkers. ,,Werkgeluk is een van onze kernwaarden’’, zegt HR-manager Monique Frey.

Jeroen Kreule 11 mei 2021

Monique Frey, Van der Logt Group: ,,We maken tijd en budget vrij voor persoonlijke ontwikkeling.”

Vrijheid en vertrouwen, op basis van gezamenlijke verantwoordelijkheid en verbinding. Frey noemt ze de vier V’s. Ze bepalen volgens de HR-manager de manier van werken bij Van der Logt Group. Bij het bedrijf - met hoofdkantoor in Etten-Leur – werken momenteel vijftig bevlogen mensen. ,,Onze visie schrijven we mét elkaar, dus met alle medewerkers. Ons beleid is duidelijk gebaseerd op tweerichtingsverkeer: goed werknemerschap aan de ene kant, goed werkgeverschap aan de andere kant. Als organisatie geven we onze mensen graag ruimte en vertrouwen. De leidinggevenden zijn zeer benaderbaar, terwijl werknemers betrokken worden bij belangrijke vraagstukken. Wij geloven niet in een top-down benadering.’’

Dealmakers gezocht

Van der Logt Group is in 2004 als Paper Palace begonnen met de verkoop van kassarollen en pinrollen aan winkeliers. Het bedrijf levert momenteel zo’n 50.000 artikelen aan ruim 200.000 klanten binnen de categorieën kantoor, papier, facilitair, persoonlijke beschermingsmiddelen, verpakkingen en folies. Denk bijvoorbeeld aan inktlinten, printpapier, sign- en displaymaterialen, etiketten, hygiëneproducten, persoonlijke beschermingsmiddelen en kassarollen.

"Ons beleid is tweerichtingsverkeer: goed werknemerschap aan de ene kant, goed werkgeverschap aan de andere kant"

Monique Frey, HR-manager Van der Logt Group

Momenteel zoekt Van der Logt Group nieuwe mensen voor nagenoeg alle afdelingen: van Sales, HR en Marketing tot Financiële Administratie, Inkoop en Magazijn. Het bedrijf wil vooral de verkoopinspanningen intensiveren, aldus Mark Evers, salesmanager bij Van der Logt Group. ,,We hebben veel ruimte om nieuwe accountmanagers aan ons te binden. We zoeken medewerkers, maar dan wel de juiste medewerkers. Dealmakers dus. Mensen bij wie sales door de aderen stroomt, bij wie sales in het DNA zit. Er is competitie op een gezonde manier. Want we strijden uiteindelijk met elkaar, altijd op zoek naar de beste deals. Er is geen ellenbogencultuur, we doen het sámen.’’

Mensgerichte benadering

Een uitbreiding van de sales betekent ook groei van de andere afdelingen binnen Van der Logt Group. Evers: ,,Elke afdeling heeft elkaar hard nodig. Zonder inkoop kan sales niet verkopen. Zonder magazijn kan de financiële administratie geen facturen sturen. Zonder HR kun je als organisatie niet groeien. Alles staat met elkaar in verbinding, daarom delen we ook samen.’’

Over delen gesproken: drie weken geleden is 230.000 euro verdeeld onder alle medewerkers, vertelt Frey. ,,Een percentage van de winst verdelen we onder iedereen. Dat hebben we gedaan tijdens een feestelijke Zoom-sessie. De mensgerichte benadering is onderdeel van onze manier van werken. We maken tijd en budget vrij voor persoonlijke ontwikkeling. Door te delen kun je vermenigvuldigen. We hechten aan werkgeluk, in combinatie met een goed resultaat en klanttevredenheid. Een gelukkige medewerker zorgt voor tevreden klanten, dat is onze overtuiging. En tevreden klanten zorgen voor terugkerende bestellingen, dus groei van het resultaat.’’

“Gelukkige medewerkers zorgen voor tevreden klanten”

Monique Frey, HR-manager Van der Logt Group

Extra drukte in coronacrisis

Van der Logt Group groeit jaarlijks tussen de 18 en 23 procent, vervolgt Evers. ,,We zijn continu in beweging, steeds op zoek naar nieuwe kansen.’’ Het bedrijf beleefde in 2020 een uitzonderlijk goed jaar. De prognose was een omzet van 14,4 miljoen euro, maar de onderneming behaalde een omzet van 27,8 miljoen euro.

Vrijwel direct na de eerste persconferentie van Rutte in maart vorig jaar heeft Van der Logt Group een speciale groep samengesteld om nieuwe kansen in de markt te ontdekken. Evers: ,,In het allereerste begin was het voor ons ook een spannende periode: een groot deel van onze klanten is werkzaam in sectoren die hard zijn getroffen, denk aan horeca en retail. We hebben onze activiteiten verbreed en zijn begonnen met de verkoop van corona-gerelateerde verbruiksartikelen zoals wegwerphandschoenen, mondmaskers, handgel en andere desinfectiemiddelen. Dat loopt bijzonder goed en leidde tot extra drukte in met name het magazijn. Het kwam regelmatig voor dat medewerkers van verschillende afdelingen vanuit hun betrokkenheid in de tijdelijke ochtend- of avondploegen meehielpen in het magazijn. Zelfs de directeur hielp mee. Volgens hem biedt een crisis vooral ook kansen. En die blijven we zoeken. Hij heeft ook altijd gezegd dat we er als bedrijf sterker uitkomen. Dat blijkt wel, want we zijn hard op zoek naar nieuwe mensen.’’

Dit artikel kwam tot stand in samenwerking met Van der Logt Group. Meer info: werkenbijvanderlogt.nl