Nieuws Vitaliteit
Zo wil familiebedrijf met Spoon Moment de koffie- en theecultuur veranderen
Het Haarlemse familiebedrijf Deli United heeft Spoon Moment gelanceerd: zogenaamde bio-based theelepels gevuld met pure Turkse dennenhoning en natuurlijke superfoods. Het merk wordt gepositioneerd als een theeritueel om gezond van te genieten. Het familiebedrijf heeft dan ook één doel voor ogen: de strijd aangaan tegen vier koppen koffie per dag.

Beeld: Spoon Moment
Spoon Moment is opgezet door de zusjes Bo en Nicky Butter en hun vader Marcel. Het waren échte koffiedrinkers die vonden dat het hoog tijd werd voor een gezonder drinkpatroon gedurende de dag. ,,Er worden dagelijks 33,5 miljoen koppen koffie in Nederland gedronken.” stelt Nicky Butter. ,,Nu kan een kop koffie best goed voor je zijn, maar door teveel koffie gaan de gezonde effecten ervan verloren. Wij vonden het tijd voor een switch en gaan de strijd aan tegen vier koppen koffie per dag!”
''We blijven ons hard maken om de thee- en koffiecultuur in Europa en daarbuiten te veranderen en mensen te helpen bewustere keuzes te maken''
Spoon Moment belooft gezonde eigenschappen van superfoods en honing
Spoon Moment helpt mensen volgens de zussen Butter op een natuurlijke en gemakkelijke manier hun gezondheid te ondersteunen. De bio-based theelepels gevuld met Turkse dennenhoning en superfoods komen in drie verschillende smaken: gember voor ondersteuning van het immuunsysteem, kurkuma voor een ontstekingsremmende werking en matcha voor een energieboost. Roer de lepel in een kop heet water en je superfood thee is in een handomdraai gemaakt.
..We brengen een nieuw theeritueel op de markt dat een moment geeft voor jezelf. Gezonder dan koffie, beter dan enkel aroma houdende theezakjes en meer gevoed dan water,” aldus Nicky. ,,Vervang één tot twee koppen koffie per dag voor een Spoon Moment en maak zo een bewustere keuze voor lichaam én geest.”
Lees ook: Koffie met een geweten: Albert Heijn introduceert 'echte prijs' voor duurzame keuze
Familie Butter zocht naar nieuw product om consumenten te voorzien van gezondere keuzes
Spoon Moment kwam niet uit de lucht gevallen. Deli United heeft de afgelopen acht jaar mooie, internationale successen behaald met HoneySpoon, een theelepel met honing die veel horecagelegenheden hun klanten aanbieden. Ook is Deli United de organisatie achter Supp24, een zogenaamde ready to use-voedingssupplementen in een shotvorm. Met deze ervaring in de health & foodbranche zochten vader en dochters Butter naar een nieuw product om consumenten te voorzien van gezondere keuzes. De HoneySpoon is in een nieuw jasje gestoken en na maandenlang testen en proeven van superfoods is Spoon Moment ontstaan, direct beschikbaar voor de eindgebruiker.
,,De reacties zijn veelbelovend en we hebben een vliegende start gemaakt. We blijven ons hard maken om de thee- en koffiecultuur in Europa en daarbuiten te veranderen en mensen te helpen bewustere keuzes te maken.”
De zussen Nicky en Bo Butter. Foto: Spoon Moment
Lees ook: Hoe staat het met het businessplan van Droomstarters Angela (Food for Skin) en David (Teazie)?