Nieuws Vitaliteit
Techbedrijf Bynder weigert personeel een week lang toegang tot kantoor
Altijd maar datzelfde kantoor spreekt niet echt tot de verbeelding. Bij techbedrijf Bynder hebben ze daarom een zogenaamde Remote Week, waarbij ze personeel een week lang de toegang ontzeggen tot kantoor. Van maandag tot en met vrijdag wordt medewerkers gevraagd elders te werken en de reistijd die ze besparen nuttig te gebruiken.

Het is de derde keer dat Bynder een Remote Week organiseert en daarbij de deuren van alle zeven kantoren sluit. Het idee erachter is dat werken in een nieuwe omgeving de creativiteit meer prikkelt, en medewerkers bovendien de kans geeft hun tijd anders in te delen. Zo kunnen ze dankzij de reistijd die ze besparen extra cursussen volgen via het LinkedIn Learing platform.
Productiviteit en creativiteit
Marianne Spaans, Manager People & Talent bij Bynder: ,,Tijdens deze hete zomermaanden wil niemand voortdurend op kantoor zitten – dat komt de creativiteit en productiviteit niet ten goede. Met de juiste tools kun je gelukkig overal aan de slag. Bovendien levert deze week enorm veel tijd op, aangezien mensen niet meer naar kantoor hoeven te reizen. Met de Remote Week willen we stimuleren dat hier optimaal gebruik van wordt gemaakt.''
,,Ik ga zelf lekker vanuit huis werken. Volgende week trouw ik in onze eigen achtertuin, dus ik kan tussen de werkzaamheden door nog even de laatste voorbereidingen treffen. Andere collega’s gebruiken deze week om hun familie te bezoeken. Op ons kantoor in Amsterdam werken mensen van 36 verschillende nationaliteiten. Ook voor hen is het heerlijk om vanuit ‘thuis’ te werken en tegelijkertijd te genieten van hun familie.''
Lees ook: Dit Utrechtse bedrijf geeft personeel onbeperkt vakantiedagen
Toch is uit eerdere edities wel gebleken dat niet alle medewerkers voordeel hebben van de Remote Week. Zo zouden ouders met jonge kinderen juist liever op kantoor werken, omdat dit rustiger is. De Remote Week is zodoende voor het bedrijf ook een manier om te ontdekken wat medewerkers nodig hebben.