Podcast

Meer tijd, plezier en energie als ondernemer? Tabe Ydo vertelt hoe

Tabe Ydo is auteur en bedenker van de One Day Methode. Een methode waarmee je volgens hem in een dag je hele leven kan veranderen en meer tijd en meer energie tot je beschikking krijgt. Meer tijd en energie, wie wil dat nou niet? Natuurlijk wil gastheer Floris Hülsmann in deze nieuwe aflevering van de podcastserie De Namarama Show er meer van weten.

Presentatie: Floris Hülsmann 8 september 2021

Tabe Ydo is naast One Day’er ook een bevlogen man die ongeveer alles heeft meegemaakt wat je als ambitieuze ondernemer kan meemaken. Een faillissement, een beursgang en twee burn-outs.

Kortom, hij kan het dus weten uit eigen ervaring. Meer energie krijgen ingewikkeld? Dat is het volgens Ydo helemaal niet. Sterker nog, veel onderdelen van zijn methode paste Floris Hülsmann zelf al toe in zijn leven en dat doet hij niet voor niets. ,,Het geeft je echt meer leven en joy om dit te doen.''

Recent spraken we met Floris over de merkwaarde van een goede bedrijfsnaam. Lees het interview nog eens terug. Expert Floris Hülsmann (Namarama): 'Meerwaarde merknaam wordt enorm onderschat'

Wat laat je toe in je leven, in je brein? En wat niet?

De Namarama Show-host wil nog niet teveel weggeven, maar in deze podcast gaat het over mediteren - wat Ydo zeker niet wil labelen als mediteren, maar gewoon zitten met je ogen dicht - ademhalen en vroeg opstaan. Het gaat over duidelijke keuzes maken. Wat laat je toe in je leven, in je brein? En wat niet? De ondernemer komt met vele sprekende voorbeelden om je duidelijk te maken hoe dit werkt.

Wat de podcast-gast bewoog om dit boek te schrijven en hoe hij zijn methode in zijn eigen leven toepast, hoor je allemaal in deze nieuwe aflevering.

Ondernemer man pak energie

Meer plezier en energie als ondernemer? Luister naar deze podcast. Foto: Shutterstock

Mis vanaf nu geen ondernemersnieuws meer, schrijf je in voor onze dagelijkse update. In 2 minuten tijd ben jij weer op de hoogte.

Ontvang iedere ochtend onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste ondernemersnieuws

De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Goudmijn of valkuil: dit vinden deze online marketingexpert en psycholoog van data

Dat grote bedrijven als bol.com en Spotify data van klanten gebruiken om de consument nog beter te koppelen aan het gebodene en de relatie te verstevigen, dat mag natuurlijk geen geheim meer heten. Maar wat kan jij als ondernemer daarvan leren? Wat zijn de valkuilen? Hoe zit het met privacy? Michel Ariëns en Patrick Wessels leggen het je uit in aflevering 5 van Aandachtstrekkers.

Details
De Ondernemer Podcasts Thijs van Dijk Thijs Talks
Thijs Talks

Caroline van Turennout (Zeeman): 'Online is er nog veel te doen'

Het is alweer tijd voor de achtste aflevering van de podcastserie Thijs Talks. Presentator Thijs van Dijk is nog altijd actief met het samenstellen van het ultieme marketingelftal. De volgende kandidaat is Caroline van Turennout, verantwoordelijk voor de marketing, communicatie en e-commerce bij textielsuper Zeeman. Welke positie krijgt zij op het veld? Beluister nu de podcast. ,,We zijn internationaal al behoorlijk actief. Maar er kan nog meer.''

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

'Dat Formule 1 via Netflix slim nieuwe fans scoort, kunnen ondernemers ook'

Wat begint met Netflix, de Formule 1 en de populaire serie Drive to Survive, eindigt in deze podcast met tips voor ondernemers hoe zij zelf die slimme strategie kunnen toepassen om nieuwe fans, klanten, consumenten te binden. Kijktip: Drive to Survive. Luistertip: aflevering 4 van Aandachtstrekkers.

Details
De Ondernemer Podcasts De Zo Genaamde Podcast
De Zo Genaamde Podcast

Hoe EARTH Water volgens Henk Witteveen na b2b-markt ook retailwereld verovert

Henk Witteveen is samen met Patrick de Nekker verantwoordelijk voor het succes van EARTH Water. 100 procent van de nettowinst gaat naar waterprojecten in landen waar het hard nodig is. Ook hebben de twee de overstap gemaakt naar totaal plasticvrij en zijn ze bezig EARTH Water in de supermarkten te zetten. Hoog tijd voor presentator Floris Hülsmann om Witteveen uit te nodigen voor een aflevering van De Zo Genaamde Podcast.

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Is het abonnementsmodel het juiste model voor jouw dienst of product?

In de nieuwe podcastserie Aandachtstrekkers signaleren Michel Ariëns en Patrick Wessels online trends. De investeerder in startups en founder van online marketingbureau .CREW en de consumentenpsycholoog annex Raad van Advies-lid koppelen dat aan de psychologie van de klant. En ze adviseren hoe ondernemers daar goed op kunnen inspelen. In aflevering 1 draait het om abonnementsmodellen en wat de ondernemer aan deze modellen kan hebben. En wat betekent het voor de consument? Je hoort het in de podcast.

Details
De Ondernemer Podcasts Roland Tameling De Ondernemer Onderweg
De Ondernemer Onderweg

Ronald Kooyman (Louwman): hoe je evenementenlocatie èn museum draaiende houdt in coronatijd

Je hebt één van de allermooiste autocollecties van de wereld in een modern museum. Dat pand doet ook dienst als evenementenlocatie, borrels van bedrijven en andere bijeenkomsten. En dan die coronacrisis. Wat doe je dan? In deze De Ondernemer Onderweg vraagt presentator Roland Tameling het de directeur van het Louwman Museum - want daar hebben we het over - Ronald Kooyman.

Details