Advertorial van Snakeware en De Persgroep

Nieuws Regio

De Persgroep kiest voor 1-op-1 marketing

Uitgeverij De Persgroep is aan de slag gegaan met splinternieuwe software die voor elke individuele bezoeker automatisch passende content en aanbiedingen creëert. De cloudbased oplossing komt uit de koker van Snakeware uit Sneek, de digital-specialist die onlangs benoemd werd tot één van de meest innovatieve bedrijven van Nederland en zowel een gouden als zilveren Dutch Interactive Award op zijn naam schreef.

Redactie 16 juli 2019

Snakeware uitgeverij persgroep samenwerking ondernemen marketing automation

Het systeem van De Persgroep is uniek omdat de software automatisch passende content en aanbiedingen genereert op basis van een snelle match met big data. “We hebben onze visie in 2017 met Snakeware gedeeld. In 2018 is het platform in het grootste geheim in Sneek gebouwd en na vele testen hebben we het via www.krant.nl recent in gebruik genomen en daarmee hebben we een enorme stap voorwaarts gezet met betrekking tot onze ambities rond echte data driven 1-op-1 marketing”, zegt Maurice Arnold Business Manager Web Sales & Development bij De Persgroep.

Snakeware heeft ervoor gekozen om market automation, artificial intelligence en machine learning te combineren voor het best mogelijke marketingresultaat. “De markt van uitgeverijen verandert razendsnel”, zegt Ate van der Meer, CCO van Snakeware. “Dankzij deze oplossing is De Persgroep nu beter uitgerust dan ooit om daarop in te spelen.”

Slimme algoritmen

Het systeem heeft de naam MADAM meegekregen, ‘Market Automation Digital Asset Manager’. Ruim een jaar heeft een team van developers in Sneek gewerkt aan de oplossing, die zowel werkt op Microsoft Azure als op Amazon Web Services, gebruik maakt van allerlei API’s en in staat is razendsnel dynamische content pagina’s te serveren. Het programma is gekoppeld aan diverse databronnen van De Persgroep, waardoor het continu wordt gevoed met realtime data uit alle voor De Persgroep relevante bronnen. Marketeers van de uitgeverij zetten de grote lijnen van de campagne uit en maken zelf de frontends op basis van de nieuwste frameworks. Door de MADAM APi aan te spreken en slimme algoritmen toe te passen worden aan bezoekers echt relevante en persoonlijke aanbiedingen voorgeschoteld.

Johan Nieuwenhuis, CTO en oprichter van Snakeware, spreekt van een ‘uitdagende en innovatieve’ opdracht. “De software die wij hebben gerealiseerd, automatiseert én verrijkt alle content en campagnes. Dit stelt marketeers in staat om te werken aan werkelijke 1-op-1 marketingcampagnes, op basis van actuele interesses van bezoekers. Ook kunnen zij de campagnes voortdurend optimaliseren, waarbij de inzichten versnellen. Het systeem wordt daarmee steeds efficiënter.”

Naast efficiëntie heeft Snakeware bijzondere aandacht besteed aan een gebruiksvriendelijke interface en handige tools, zoals een geavanceerde zoekfunctie binnen de campagne-omgeving.