Aangeboden door Tele2

Nieuws Regio

Efficiënter werken dankzij nieuwe digitale bellen

Zo’n drie jaar geleden werd logistiek transportbedrijf INL Cargo opgericht. Intussen telt de Haarlemse onderneming 24 medewerkers en is de hulp van Tele2 ingeschakeld om kosten te besparen én het beheerportaal te verzelfstandigen.

Anna Neeltje de Boer | De Ondernemer i.s.m. Tele2 15 mei 2018

Tele2 INL Cargo logistiek transportbedrijf Haarlem

,,We zijn als het ware ketenregisseurs, soft asset based. Een eigen wagenpark of vrachtwagens hebben we niet”, vertelt Ruben Lanu. Als ICT-coördinator werpt hij zich op telecom- en ICT-projecten. ,,We verbinden transporteurs aan de behoefte van onze klanten, maken goede afspraken en spreken scherpe prijzen af.”

Zo voorkomt INL Cargo bijvoorbeeld dat er lege vrachtwagens terug moeten rijden naar het buitenland. ,,Vanuit Spanje komt er veel fruit naar Nederland. Hier hebben we dan weer een klant die ICT-hardware wil vervoeren. Wij regelen dat dat weer mee kan naar Spanje.”

Integriteit en transparantie

Juist die integriteit en transparantie maakt het bedrijf volgens Lanu sterk. ,,We zijn goed op de hoogte van wat er precies gebeurt. Zo kunnen onze klanten ons alles vragen en staan we niet met onze mond vol tanden.”

Het bedrijf is de laatste jaren hard gegroeid. Dat was soms best een uit­daging. ,,Als er om de twee maanden een nieuwe collega bijkomt, moet je goed kijken wat die precies gaat doen. Er komen nieuwe functies bij en bestaande functies worden anders ingericht.”

Hosted voice

Inmiddels is er een duidelijke structuur aangebracht en is dat niet meer iets waar INL Cargo tegenaan loopt. Maar ruimte voor verandering en verbetering is er altijd. ,,Wij zijn in zee gegaan met Tele2 en gaan over naar hosted voice; het nieuwe digitale bellen. Voorheen betaalden we voor het bellen per minuut, nu betalen we standaard een vast laag bedrag per maand. Een goede stap, want zo besparen we maandelijks ruim 1100 euro.”

Die kostenbesparing komt weer mooi terug in de bedrijfsvisie waarin eerlijke handel hoog in het vaandel staat. Onderdeel van de filosofie van INL is om ook sterk maatschappelijk betrokken te zijn.

Sneller en efficiënter

Daarnaast is de dienstverlening een stuk sneller en efficiënter, omdat het bedrijf zelf aan de knoppen zit van het telefoniebeheerportaal. ,,In het weekend worden inkomende gesprekken automatisch door de centrale doorgeschakeld naar twee mobieltjes van collega’s die weekenddienst draaien. We kunnen gemakkelijk zelf aanpassen naar wie in de weekenden moet worden doorgeschakeld.”

Lanu is enthousiast over het snellere proces, de lagere kosten, maar ook over de samenwerking met Tele2. ,,Er wordt meegedacht en initiatief getoond. Heel fijn.”

Connected Lounge

Ontdek hoe jouw bedrijf net als INL Cargo optimaal kan profiteren van de hedendaagse technologische ontwikkelingen. Kom naar de Tele2 Connected Lounge on Tour die van 15 mei t/m 20 juni elf steden door heel Nederland aandoet. Tijdens deze gratis inspiratiesessie leer je in korte tijd van trendwatchers Richard van Hooijdonk en Igor Beuker welke kansen de nieuwste technologieën jouw bedrijf te bieden hebben. Bekijk hier wanneer de Connected Lounge bij jou in de buurt is en reserveer jouw plek. Het programma loopt van 8.30 tot 11.00 uur. Deelname is kosteloos.

https://youtu.be/DDmT7xnDIvI

Bekijk hier wanneer de Connected Lounge bij jou in de buurt is en reserveer jouw plek. Het programma loopt van 8.30 tot 11.00 uur. Deelname is kosteloos.