Nieuws Regio

Giessenburgse badmeubelen-expert Elisense scoort met online marketing

Ronald van der Hart, eigenaar van Elisense, zet vol in op online marketing. Tegelijk blijft hij op een persoonlijke manier communiceren met zijn klanten. Begin oktober opende hij een nieuwe showroom in Giessenburg.

Timo van de Kasteele | De Ondernemer i.s.m. Elisense 13 oktober 2017

Elisense Giessenburg

Wie: Ronald van der Hart
Wat: Eigenaar Elisense, badmeubelen
Waar: Goes en Giessenburg

Klik

Twee jaar geleden kwam Ronald van der Hart in contact met de oprichter van Elisense, een klein bedrijf gespecialiseerd in exclusieve badmeubelen. Het klikte en al snel kreeg Van der Hart, zelf samen met een compagnon eigenaar van Totaalbouw Zeeland en Kastenstudio Zeeland, het voorstel het bedrijf over te nemen. ,,De meubels sloten perfect aan op het bestaande assortiment.''

Exclusief

De landelijke badkamermeubels worden onder licentie in een meubelfabriek van echt hout gemaakt. Koopjes zijn het volgens Ronald van der Hart niet. ,,We zitten aan de bovenkant van de markt." Toch blijkt er volop vraag naar de handgemaakte, exclusieve meubelen. Niet alleen klanten uit eigen land, maar ook onze oosterburen weten het vakmanschap te waarderen.

Zes dagen per week

,,Maar met alleen een goed product ben je er niet. Zes dagen per week zijn we meer dan twaalf uur per dag bereikbaar. Mailtjes beantwoord ik meteen. Die blijven geen dagen ongeopend. Of we bellen even; dat werkt vaak nog beter. Onze klanten vertellen dat ze die persoonlijke manier van communiceren enorm waarderen. Dat blijkt ook wel uit de kaartjes en appjes die ik ontvang van klanten." Met als gevolg dat het aantal verkopen gestaag toeneemt.

Geen spijt

,,Een bedrijf overnemen is altijd een gok. Toch heb ik er geen moment spijt van gehad. De vraag groeit en klanten weten ons voornamelijk online te vinden."

Onlinemarketing

Investeren in een goede website is volgens Van der Hart in deze tijd daarom een absolute must. ,,Anders zouden wij nooit klanten trekken uit Zwitserland, Oostenrijk en Tsjechië. Onlinemarketing is cruciaal. Daar zetten we vol op in."