Aangeboden door Business Club De Graafschap

Branded Content Regio

Gouden Superboeren stabiele basis onder Business Club

Business Club De Graafschap is een actieve netwerkclub met 330 sponsoren. Een aantal daarvan is zelfs al 25 jaar of langer lid en mag zich 'Gouden Superboer' noemen. ,,Onze trouwe achterban valt echt op,'' zegt voorzitter Rob Migchelbrink.

Toine Damo 27 november 2019

Graafschap business superboeren

Rob Migchelbrink, voorzitter van Business Club De Graafschap.

Vorig jaar werden de Gouden Superboeren voor het eerst uitgereikt, vertelt Rob Migchelbrink die naast voorzitter van Business Club De Graafschap eigenaar is van schoonmaakbedrijf Mabeon. ,,Dit illustere gezelschap bestaat momenteel uit 37 trouwe sponsoren en zal jaarlijks uitbreiden. Onze netwerkclub kent een stabiele basis: de Gouden Super-boeren waren zowel in goede als in héél slechte tijden loyaal naar de club.''

Gemêleerd bestand

De voorzitter noemt het sponsorbestand behalve loyaal ook divers: ,,Ons gemêleerde bestand varieert van winkel tot multinational. Dat maakt het enerzijds interessant, want er is kennis op meerdere ondernemerslagen aan boord. Anderzijds kan De Graafschap zodoende rekenen op stabiliteit, want we zijn niet afhankelijk van één grote geldschieter. Er zijn zoveel mooie innoverende bedrijven in de Achterhoek te vinden. Zo proberen we ons jonge talent terug te halen dat elders in Nederland studeert of werkt. Bedrijven bieden hier heel interessante vacatures voor hoger opgeleiden.''

''Ons bestand varieert van winkel tot multinational''

Rob Migchelbrink, voorzitter van Business Club De Graafschap

Migchelbrink neemt initiatief als het gaat om verbinden binnen zijn regio. ,,We zoeken heel bewust de samenwerking op met andere netwerkclubs. Zo organiseren we met die van VNO-NCW en Rabobank de Ondernemersprijs Achterhoek. Dit tweejaarlijkse evenement viert ondernemerschap in de regio. Het netwerk aan contacten groeit zodoende voor alle leden. Mede hierdoor zijn we met De Graafschap hét zakelijke middelpunt van de Achterhoek. Zo'n 75 procent van alle evenementen vindt in het stadion, De Vijverberg, plaats. Naast het bijwonen van voetbalwedstrijden organiseren we eigen evenementen: we doen er jaarlijks dertig. Dat is veel meer dan andere netwerkclubs doen. We proberen de kwaliteit ervan ook te verhogen."

Workshop Hour-event

Elke derde donderdag van de maand, tijdenseen Happy Hour-event, nodigt de Business Club een aantrekkelijke spreker uit. ,,Om er een paar te noemen: Bram Moszkowicz, Youri Mulder, Evert ten Napel en onlangs Maarten van der Weijden. Andere evenementvoorbeelden zijn er ook.''

,,Als we een Workshop Hour-event houden, dan delen we op actieve wijze onze kennis binnen de club. Een commerciële training, zakelijke tips en trucs aangaande social media en informatie over de AVG zijn enkele voorbeelden van workshops gegeven door eigen leden. In de kleinschalige setting is het makkelijker echt goed met elkaar in gesprek te gaan.''

Dit artikel kwam tot stand i.s.m. Business Club De Graafschap.