Regio

Merken bouwen? Bezoek Hét Brand Event

 
beeld deondernemer
 
Geschreven door:
Leestijd 3 minuten

Of je nu Roosendaal in de etalage wil zetten als ondernemende stad. Jezelf wil verkopen tijdens een sollicitatiegesprek. Of simpelweg nieuwe klanten wil binnenhalen. Alles draait om branding. Het in de markt zetten van je merk. En dat doe je niet door van de daken te schreeuwen hoe goed je bent. Hoe het wel moet? Dat leer je tijdens Hét Brand Event in Roosendaal.

Lees verder onder de advertentie

Meer weten? Kijk dan op hetbrandevent.nl en bestel je kaarten online.

Achter het vermarkten van een stad, zit een organisatie aan marketeers en brandspecialisten. Vakidioten, die hun passie graag delen. En dat is precies wat ze doen tijdens Hét Brand Event: donderdag 26 september in theater De Kring in Roosendaal.

Een dag met een bomvol programma. Niet met urenlange presentaties waarbij je na afloop denkt: ‘hoe pas ik dit nu in mijn bedrijf toe?’ ,,Nee, tijdens Hét Brand Event nemen een gedragsbioloog, neuropsycholoog en antropoloog je mee op ontdekkingsreis”, vertelt citymarketeer Roland Jurriëns. ,,Ze geven je een inkijkje in het onderbewuste. Waarom mensen de keuzes maken die ze maken.”

Lees verder onder de advertentie

Ontdekkingstocht

Die ontdekkingstocht maakt Hét Brand Event anders, zegt Jurriëns. Met een onalledaagse kijk op ‘branding’ door gedragsbioloog Patrick van Veen. ,,Die de vergelijking met apen maakt”, zegt Jurriëns. In de natuur komt ‘branding’, jezelf positioneren in een groep, net zo goed voor. Dat apengedrag vertonen sommige managers ook. Wat dit onderdeel best confronterend kan maken.”

Van natuur, gooit corporate antropoloog Jitske Kramer het over de culturele boeg. ,,Ze trekt de parallel naar oude culturen, zoals de Inca’s. Branding is niet anders dan een identiteit opbouwen. Dat gebeurt in alle culturen. Zo zie je dat branding een belangrijke overlevingsstrategie kan zijn. En geeft Ikea een kijkje in de keuken hoe het merk wereldwijd floreert in verschillende culturen.

Met wat bagage op zak, maakt neuropsycholoog Erik Schoppen de vertaalslag naar de hersenen. ,,Hoe komt het toch dat we bij een lekker luchtje denken aan een winkel als Douglas. Bij een linkse krant meteen de Volkskrant noemen. Schoppen legt uit hoe dat proces in de linker hersenkwab werkt en hoe je daar als bedrijf op in kunt spelen. Dat doet hij met praktische tips en voorbeelden, zodat je het meteen kunt toepassen.”

Workshops

In de middag gaan deelnemers, tijdens workshops, op verkenningstocht. Zo ontdek je de noodzaak van muziek als onderdeel in je bedrijf. Hoe snelle muziek je sneller door een winkel laat lopen, terwijl klassieke muziek je langer op een plek houdt. Erwin Steijlen legt uit hoe dat werkt. Chris Cloo neemt je mee in de wereld van Ikea. Hoe het Zweedse merk wereldwijd ingebed raakt in alle culturen.

Hét Brand Event is voor merkbouwers. Die werken bij overheden, bedrijven en non-profit organisaties. Zoals marketeers, brandmanagers en communicatieadviseurs. Maar ook voor HR-medewerkers en storytellers is het event een absolute must, zegt Jurriëns. ,,Tijdens deze dag kom je erachter hoe je jouw merk verder ontwikkelt en in de markt zet.”

Het event is niet alleen een ontdekkingstocht. Maar ook een netwerkmoment. Waar het draait om inhoud. En waar je gelijkgestemden ontmoet, waarmee je op niveau kunt communiceren. Ervaringen uitwisselt en nieuwe mensen ontmoet.

Lees verder onder de advertentie

Meer weten? Kijk dan op hetbrandevent.nl en bestel je kaarten online.