Nieuws Regio
Nissan- en Kia-dealer Leendert van den Born vernieuwt
Leendert van den Born Autogroep vernieuwt razendsnel. Met de overname van Garage Denissen zet het bedrijf een nieuwe stap naar een veelbelovende toekomst. Bart van den Born, directeur: ,,Belangrijk is dat door het samengaan van twee familiebedrijven het familiegevoel behouden blijft."
Niet schrikken als u in de werkplaats de monteurs druk in de weer ziet met tablets. Het is een van de vernieuwingen die Leendert van den Born doorvoert voorafgaand aan de definitieve overname van Garage Denissen in Tilburg. ,,De tijdgeest vraagt om snelle en heldere communicatie met de klant en om nóg meer transparantie", zegt directeur Bart van den Born.
Showroom
De Tilburgse showroom heeft een volledige metamorfose ondergaan en is ingericht naar de laatste standaarden en normen van Nissan en Kia. Hightech designmeubelen, ruimtelijke wachtplekken, een open receptie en kantoren, vernieuwde merklogo's, verrassende sfeerbeelden, heldere verlichting, lichte vloeren en prominent gepresenteerde modellen typeren de vernieuwde showroom van Leendert van den Born.
Al sinds 2008 werken Garage Denissen en Leendert van den Born intensief samen. Er mag dan met Denissen op termijn een bekende naam verdwijnen in de regio, maar service, expertise en klantvriendelijkheid blijven op hetzelfde hoge niveau dat de klant gewend is. Wél krijgen diverse bedrijfsonderdelen een ander karakter aan de Kraaivenstraat 18 in Tilburg. Afgelopen maanden is de showroom volledig vernieuwd en voorzien van alle gemakken van deze tijd. De klant waant zich bij Leendert van den Born in moderne en relaxte sferen. Volgens Bart van den Born blijft de naam Denissen zeker nog enige tijd zichtbaar.
Transparant en efficiënt
Het vele glas in het bedrijfspand symboliseert de transparante werkwijze. De autogroep kiest voor een efficiënte en uniforme aanpak in alle vestigingen in Breda, Tilburg, Oosterhout, Waalwijk en Roosendaal. Als voorbeeld noemt Bart van den Born het Klantcontactcenter; een callcenter dat de telefonische bereikbaarheid verbetert. Klantvriendelijkheid staat hoog in het vaandel.
Autogroep Leendert van den Born laat ook de werkplaats van karakter veranderen, waarbij transparantie het sleutelwoord is. ,,We professionaliseren. Het gehele aftersalesproces is gedigitaliseerd. De monteurs leggen alles vast op een tablet. We maken met beelden een eventueel onvoorzien defect zichtbaar", zegt Van den Born.
De administratie en de afhandeling van schadeclaims zijn gecentraliseerd. ,,De grootte van het bedrijf vraagt om deze vernieuwde werkwijze. Werknemers doen waar ze gespecialiseerd in zijn, om de klant optimaal van dienst te kunnen zijn.
,,Belangrijk is dat door het samengaan van twee familiebedrijven het familiegevoel behouden blijft. Voor onze klant lijkt de overname resoluut, maar we wonen al tien jaar samen." Hiermee verwijst Van den Born naar de al jaren durende samenwerking.