Advertorial van Payper

Nieuws Regio

Payper blijft volop in beweging

Het Bredase payrollbedrijf Payper blijft in beweging. De organisatie, werkwijze en het aantal klanten groeien en Payper bereidt zich voor op een beursgang in 2020. ,,We zijn een totaal ander bedrijf dan we bij de start in 2005 waren en zullen nog wel een paar keer veranderen", verwacht CEO Edwin Schaap.

Peter de Jong | Foto: Jan Stads 20 september 2018

Ondernemer Edwin Schaap Payper

Payper is gespecialiseerd in personeelsdiensten en biedt klanten structurele oplossingen op het gebied van personeelsadministratie, risicomanagement en strategisch HR-advies. De ontwikkelingen volgen elkaar snel op bij Payper, gevestigd aan de Lage Mosten langs de A16 in Breda.

Softskills

,,We zijn we nu bezig de softskills van onze mensen in kaart te brengen: hun persoonlijke, emotionele, sociale en intellectuele vaardigheden. Dat is waardevolle informatie voor ons en onze opdrachtgevers. We kunnen dat allemaal opslaan in het systeem dat we hebben ontwikkeld, Payper-One. Payroll is volledig gedigitaliseerd in de cloud. Anderen hebben deze faciliteiten niet. We onderscheiden ons hiermee ten opzichte van de concurrentie", stelt Schaap.

Steeds meer HR

En dat wordt gezien, merkt de CEO. "Een uitkeringsinstantie in Nederland heeft belangstelling voor onze werkwijze, evenals een grote Nederlandse gemeente die veel uitkeringsgerechtigden heeft maar niet beschikt over informatie zoals werkervaring. Zo helpen we met onze systemen de bestaande klanten en blijven wij onszelf steeds ontwikkelen, wat interessant is voor opdrachtgevers. Payper wordt steeds meer een HR-werkgever."

Software

Het gaat dan ook goed met de Bredase onderneming. "Ik mag ons verhaal binnenkort weer vertellen bij een groot congres in San Francisco van Salesforce, dat wereldmarktleider is in cloudbased CRM-software", vertelt Schaap. "Het congres wordt bezocht door 170.000 mensen. Dat is een prachtig platform voor ons. We zijn ook blij dat onze nieuwe klant Burger King in Nederland voor ons koos omdat wij zo vooruitstrevend zijn. Ze kozen ons vanwege ons systeem PayperOne."

Belangrijkste kapitaal

Payper ziet steeds meer bedrijven en instanties kiezen voor de inzet van een flexibele schil van werknemers op payroll-basis. Schaap: "Dat biedt veel voordelen maar er zijn ook nadelen aan verbonden. Werknemers zijn vaak het belangrijkste kapitaal van een organisatie en dan wil je ook investeren in goede onderlinge communicatie, een eigen bedrijfscultuur en goede arbeidsvoorwaarden. PayperOne biedt een herkenbaar eigen platform voor loon- en personeelsadministratie maar ook voor interne communicatie en human resource management. Daarbuiten kunnen onze klanten daarmee analyses maken van hun processen vanuit alle verschillende invalshoeken voor alle betrokkenen in het proces."

Groei

De ontwikkelingen binnen het bedrijf zorgen ervoor dat de klantenkring blijft groeien. "Zo mogen we ook inmiddels een tak van de Van der Valk-keten tot onze klanten rekenen. Mijn collega-directeur Eric Snoeren kijkt nu of we branchegenoten kunnen inlijven zodat we verder kunnen groeien." Het gaat Schaap om de lange termijn. "We moeten, zoals ik bij de start van Payper al zei, zo bekend worden als een Ring A10- bedrijf dat iedereen kent. Dat mensen en organisaties bij het horen van onze naam meteen weten wat we doen en of ze ons wel of niet nodig hebben. Nederland telt 600.000 bedrijven waar 7 miljoen mensen werken. Er is dus nog genoeg te doen voor ons. We proberen gewoon nuchter te blijven. Dat bevalt ons goed."

PayperLab

Elke nieuwe week bij Payper start op dezelfde manier: in het PayperLab. "Op maandagochtend komen we eerst bij elkaar in ons PayperLab. Alle medewerkers houden daar presentaties over waar ze mee bezig zijn en wat ze gaan doen. We brainstormen samen. Dat werkt echt heel goed. PayperLab is belangrijk. Daar ontwikkelen we voortdurend nieuwe financiële klant-oplossingen. We zijn in de loop der jaren een totaal ander bedrijf geworden. Eigenlijk is de organisatie al vier keer ingrijpend veranderd. En de komende jaren zal er ongetwijfeld weer veel veranderen."

Naar de beurs

De ambitie van Schaap en Snoeren is om Payper naar de beurs te brengen. "We hebben nog een lange reis te gaan om die doelstelling te behalen. Het zal geen soepele reis worden maar een weg met pieken en dalen. Het doel is belangrijk maar de reis ernaartoe gaat ons veel leren."

Dit artikel is tot stand gekomen in samenwerking met Payper.