Regio

Rotterdammers veroveren de VS met hun kledinglijn Inkjunki

beeld deondernemer
Leestijd 3 minuten
Lees verder onder de advertentie

Doktoren, politieagenten, burgemeesters, leraren, advocaten: tattoo-fans zijn in alle hoeken van de samenleving te vinden. ,,Inkjunki is de manier om uit te drukken wie je bent, en dat je daar trots op bent'', verklaart Alessandro, de zakenman van de twee. De naam en het logo werden pas in februari bedacht door creatieveling Dylan. Vervolgens nam de ontwikkeling van de eerste ontwerpen een vlucht.

Bomvol plannen

Dylan, tatoeëerder van beroep met een eigen zaak in Zwijndrecht, zit alweer bomvol plannen voor de komende tig jaar. ,,Mijn hoofd maakt echt overuren.'' Maar de enthousiaste jongens houden het hoofd verder koel en pakken het rustig aan. Alessandro: ,,In het begin wilden we uit enthousiasme te snel gaan, maar nu niet meer. Elke stap is strategisch.''

Lees ook: Tattoo Bob, de ondernemer die met inkt uitgroeide tot nationaal begrip

Lees verder onder de advertentie

T-shirts

Eerst willen ze met de basis - zwarte en witte T-shirts, tanktops en caps - een sterk merk neerzetten. ,,Achter deze eerste collectie zit een hele filosofie. De letters vallen op, ze zorgen voor herkenbaarheid. De lijn is, net als het leven, zwart-wit'', legt hij uit. ,,En we werken met duurzame materialen, geproduceerd door fabrikant Mc Custom Supply.''

Focussen

Dat de twee hun kledingmerk serieus nemen, staat buiten kijf. Doel is om uiteindelijk hun andere werkzaamheden te stoppen, om zich volledig op Inkjunki te focussen. ,,We zijn hier iedere dag mee bezig. Ik ben al geswitcht van baan om hier meer energie in te steken. Mensen die zeggen dat we een eendagsvlieg zijn, komen daar heel snel weer van terug'', verzekert Alessandro.

Lees ook: Oudste tatoeageshop in Twente heeft eindelijk tattooshow

Lees verder onder de advertentie

Lifestyle

Dylan vult aan: ,,Overal waar we heengaan, festivals bijvoorbeeld, nemen we onze stickers en flyers mee voor meer bekendheid. Dit moet goed gaan lopen. Ons merk moet echt een lifestyle worden.''

In de paar maanden dat hun kleding online te koop is, vlogen er bijna 5000 exemplaren over de toonbank. ,,Vorige maand spotte ik een voor ons totaal onbekende in ons T-shirt, op festival Oldschool Gangsters. Dat was onwerkelijk. Ik voelde me trots. Mijn dag kon niet meer stuk'', herinnert Dylan zich. Ook op festivals als Toffler, Harmony Of Hardcore en Emporium zijn al T-shirts gespot.

Miami

De verkoop beperkt zich niet alleen tot de Benelux, maar ook in de Verenigde Staten lopen er 'inkjunkies' in de T-shirts rond. Onlangs werd een grote lading verscheept naar Miami. ,,Ik heb familie wonen in Amerika, dus dat zagen we als een springplank'', aldus Alessandro. Het tweetal gaat op korte termijn naar Miami om een agentschap te beginnen in de Verenigde Staten.

Lees verder onder de advertentie

Lees ook: Zo word je miljonair met een coffeeshop

Familie en vrienden

Dat hun kledinglijn zo'n vliegende start heeft gemaakt, komt volgens het duo ook door de tomeloze inzet van familie en vrienden. ,,Op de een of andere manier hebben we de gunfactor, denk ik. Vrienden komen iedere week weer naar ons toe om te vragen om nieuwe stickers en flyers om te verspreiden'', aldus Dylan.

De mannen denken ook aan potentiële klanten die het merk wel tof vinden, maar geen tatoeages hebben. De tekst op het huidige T-shirt maakt hem in feite niet draagbaar voor 'tattoo-loze'mensen.

Lees verder onder de advertentie

Herkenbare balk

,,Het gaat om de balk om de tekst heen. Die blijft. In de toekomst komen er tal van zaken bij: jeans, shorts, zonnebrillen, jassen en nog meer. Zonder de tekst, maar met die herkenbare balk erop'', blikt Dylan vooruit. ,,Mensen moeten aan die speciale vormgeving kunnen zien dat het een item van Inkjunki is.''

Pink Ribbon

In de meer nabije toekomst komen de heren met speciale Pink Ribbon-shirts. ,,We hebben zelf van dichtbij borstkanker meegemaakt. Op deze manier kunnen we iets terugdoen'', vertelt Alessandro. De T-shirts voor vrouwen krijgen een speciaal roze lintje boven het logo. Een deel van de opbrengst dragen de mannen af aan de organisatie.

De kleding is te bekijken en te bestellen op www.inkjunki.com. Het merk is ook te volgen op Instagram, via inkjunki_clothing en via Facebook: Inkjunki.

Lees verder onder de advertentie
beeld deondernemer

Mensen moeten aan die speciale vormgeving kunnen zien dat het een item van Inkjunki is

Dylan Styger, mede-eigenaar Inkjunki