Advertorial van Hooftman Volvo
Advertorial Regio
Van showroom tot werkplaats duurzaam
Met 300 zonnepanelen en een aardwarmtesysteem is de vernieuwde vestiging van Hooftman Volvo klaar voor de toekomst. ,,De gemeente Woerden wil in 2030 CO2-neutraal zijn", zegt Martine Hooftman van het familiebedrijf: ,,Wij zijn dat volgend jaar al."

Duurzaamheid is één van de kernwaarden van Volvo. Daar dragen Martine en Ivor Hooftman met hun familiebedrijf stevig aan bij: ,,Een aardwarmtesysteem zorgt voor zowel het verwarmen in de winter als het koelen in de zomer. Als volgend jaar de ruim driehonderd zonnepanelen in de totale energiebehoefte van het pand voorzien, zijn we volledig onafhankelijk." De bedoeling is ook de vestigingen in Waddinxveen, Schoonhoven en Alphen aan de Rijn te verduurzamen.
Innovatie
Met alleen energieneutrale panden trek je nog geen publiek naar je showroom, weten ze bij Hooftman. ,,De zoektocht naar een nieuwe of gebruikte Volvo begint online", zegt Ivor Hooftman. ,,Hoe beter de online presentatie, hoe sneller klanten de weg naar de showroom vinden." Een fonkelnieuwe fotostudio maakt daarom deel uit van de verbouwing. Het volledige occasion aanbod, dat doorlopend bestaat uit ruim honderd gebruikte Volvo's, gaat de komende maanden op de gevoelige plaat. Bezoekers kunnen de auto's straks online vanuit 360 graden bekijken en zelfs de motorkap open doen.
De studio komt voort uit de innovatiedrang van de jonge ondernemers. Beleving is waar het volgens hem om draait: ,,Dat begint al bij de online zoektocht. Door de fotostudio kunnen we onze klanten een nog beter beeld geven van wat misschien wel hun Volvo zal worden."
Transparantie
Transparantie is een ander sleutelwoord, ook in de werkplaats. Wie een Volvo in onderhoud brengt, wordt door de autotechnicus, de Volvo Personal Service technician, volledig meegenomen in het proces. Die staat hem van A tot Z te woord over het onderhoud, de reparatie, de factuur en wat bij het behoud van de Volvo komt kijken.
Kennis delen
Ook in die werkplaats heerst de duurzaamheidsgedachte. ,,De leerling en senior auto technicus vormen een team om kennis te delen. Dat is ons kernthema: Samen Succesvol Ontwikkelen." De showroom is vernieuwd in een huiskamersetting, met ook ruimtes waar zakelijke klanten ongestoord kunnen werken. Klanten kunnen het wachten aangenaam combineren met het nuttige. Martine Hooftman lacht: ,,Zo spelen we in op de flexibiliteit die deze tijd vraagt. Je kunt nog net niet naar de kapper."
Dit artikel kwam tot stand in samenwerking met Hooftman Volvo. Meer info via hooftman.nl