Advertorial van Broeckx Makelaars

Nieuws Regio

'De verkoop van je huis een feestje maken'

In 2007 verzekerde directeur Xavier Broeckx zich van een nieuwe domeinnaam: www.woonplezier.nl: ,,Het begin van een totaal nieuwe kijk op onze organisatie." Met succes: Broeckx Makelaars is uitgeroepen tot best verkopende makelaar van Zuidoost-Brabant in 2017.

Mark Litjens | Foto: Fotopersburo van de Meulenhof bv 28 augustus 2018

Broeckx Makelaars verkoop feestje

De titel is de kroon op het veranderingsproces dat Xavier Broeckx ruim tien jaar geleden inzette. ,,In die eerste jaren van de financiële crisis hebben we onze focus verlegd van, oneerbiedig gezegd, stenen schuiven naar woonplezier. Van pandgericht naar klantgericht denken en acteren. Vandaar de domeinnaam. Achter elke opdracht schuilt een mens en die mens benaderen wij met veel aandacht. Goed luisteren naar de wensen. Dat lijkt eenvoudig en iedereen roept dat hij dat doet, maar uit allerlei onderzoeken, inclusief een eigen omvangrijk onderzoek, blijkt dat lang niet altijd. Makelaars schieten te vaak tekort in hun communicatie. Wij hebben dat proces radicaal omgegooid."

Extra meters

Dit houdt in dat Broeckx Makelaars, met vestigingen in Helmond en Gemert, al jarenlang extra meters maakt om de klant volledig te ontzorgen. Ook na de deal. ,,Nadat wij hebben geïnventariseerd wat er van ons wordt verwacht, leggen wij het hele proces helder uit. Voor de meeste mensen is het verkopen of kopen van een huis geen alledaagse bezigheid. Voor ons wel. We vertellen daarom over het opstartproces, de weg naar de deal én wat wij aan nazorg doen. Daar waar de meeste makelaars vaak al klaar zijn na de deal, gaan wij door."

,,Wij gaan zelfs zo ver om mee te denken over alternatieve woonruimte, het verhuisproces etc. Puur uit service en nazorg. Wij willen een feestje maken van de koop of verkoop van een huis en als dat lukt, dan heb je ambassadeurs voor het leven. Dat blijkt ook uit onze score op klanttevredenheid van 8,8."

Specialisatie

Mond-tot-mondreclame is tenslotte heel belangrijk voor Broeckx. ,,Zeker wanneer je lokaal werkt. Wij hebben zes makelaars in het bedrijf en elk van hen heeft zich gespecialiseerd in bepaalde wijken of dorpen. Wij weten hierdoor precies wat er gebeurt in zo'n gebied. Daarnaast sponsoren wij clubs en regionale activiteiten om korte lijnen te houden, voor naamsbekendheid en om sympathie te kweken."

Het is een van de vele voorbeelden die laten zien dat Broeckx Makelaars met zijn tijd meegaat, onder andere door continu te voelen wat er in de markt leeft. Dat deze aanpak van de full service makelaar werkt, staat buiten kijf. De felbegeerde titel is hiervan een duidelijk bewijs.