Nieuws Regio
Waarom de verhuizing van deze Suzuki-dealer groot voordeel oplevert
Suzuki-dealer Oto Hendriks in Doetinchem is deze maand verhuisd. Van de Ampèrestraat 11 naar de Mercuriusstraat 61, twee straten verderop. ,,We kunnen onze auto’s nu beter presenteren.”

De verhuisdatum stond al maanden in de agenda: 12 februari 2018. Wilfred Kuipers (57), die Oto Hendriks vijftien jaar geleden overnam, keek ernaar uit zijn bedrijf te verkassen. ,,Het scheelt maar twee straten, maar het is wel een wereld van verschil. We zaten een beetje achteraf op een industrieterrein; nu zitten we op een locatie langs een doorgaande weg en in de buurt van andere autobedrijven. Daar heb je als ondernemer alleen maar voordeel van. Voor de verkoop durf ik er niks over te zeggen, maar ik verwacht wel dat het gaat schelen in de aanloop. Mensen komen waarschijnlijk toch gemakkelijker even binnen."
Moderner
Net als op de oude locatie passen op de nieuwe locatie 23 auto's in de showroom. En ook is er weer een werkplaats bij. Toch is het autobedrijf - dat vijf medewerkers telt - er niet alleen qua ligging op vooruitgegaan, maar ook wat het pand zelf betreft. ,,Onze nieuwe showroom oogt moderner. Er is meer verlichting en er ligt een mooie plavuizen vloer. Daardoor kunnen we onze auto's hier beter presenteren."
Lees ook: Met deze 8 slimme zakelijke apps bespaar je tijd en geld
Goede communicatie
Vanzelfsprekend vroeg de verhuizing de nodige voorbereiding. Het nieuwe pand heeft zowel binnen als buiten een schilderbeurt gekregen, de reclameborden zijn verplaatst en de internetaansluiting was geregeld. ,,Maar het belangrijkste bij zo'n bedrijfsverhuizing is dat je klanten je weten te vinden. Het oude pand staat nog te koop. Als mensen niet weten dat we zijn verhuisd, treffen ze op het oude adres een leeg pand aan."
Attentie
Daarom probeert Kuipers zijn klanten op allerlei manieren te bereiken. ,,Wij sturen ze bijvoorbeeld drie keer een brief. In de eerste brief vertelden we dat we van plan waren te verhuizen, in de tweede stond de adreswijziging en in de derde brief laten we weten dat de verhuizing achter de rug is en we op de nieuwe locatie zitten. Verder adverteren we volop en blijven ons telefoonnummer en e-mail- en internetadres hetzelfde. We maken er een paar mooie openingsweken van, met leuke aanbiedingen. En dan maar hopen dat klanten ons weten te vinden op de nieuwe plek. Voor iedereen die langskomt, ligt in elk geval een attentie klaar."
Het belangrijkste is dat klanten je weten te vinden