Zoals 2,5 miljoen mensen per jaar leerde Van Vonderen het eilandenrijk kennen als vakantiebestemming. Om er verknocht aan te raken en met veel plezier en passie te gaan studeren, wonen en werken. Want Zeeland heeft meer te bieden dan zon en strand. Wie verder kijkt dan de toeristische attracties, ziet een grote diversiteit aan banen in verschillende sectoren. Proeft de zilte lucht en voelt de rijke bodem voor groeiers en bloeiers.
Prikkelen
Van Vonderen: ,,Zeeland worstelt met vergrijzing, wegtrekkende jeugd en een tekort aan arbeidskrachten. Voor de provincie is daarom de arbeidsmarkt een speerpunt en daarvoor werd een integrale marketingaanpak ontwikkelt, die wonen, werken, studeren en investeren en toerisme verbindt. VVV Zeeland is daar één van de natuurlijke partners in. Want: prikkel mensen hun vakantiegevoel te bestendigen. Om bij die droom even stil te staan. En te ontdekken dat het geen droom hoeft te blijven.”
Meer informatie met betrekking tot de campagne ‘Niet iedereen houdt van Zeeland. Mooi.’ én de mogelijkheden daaromtrent voor ondernemers, ga naar: https://zakelijk.vvvzeeland.nl/nl/zeelandcampagne
Video
De VVV maakte samen met de provincie een eerste afgeleide werk-gerelateerde minicampagne op de Zeeuwse campagne ‘Niet iedereen houdt van Zeeland. Mooi.’ en vertoonde die tijdens het dertiende Concert at Sea festival. Zo zagen 60.000 mensen een andere kant van Zeeland. ,,De video prikkelt mensen waarvan we weten dat velen latent op zoek zijn naar een baan en bij ‘Zeeland’ denken ‘is daar genoeg te beleven’ of ‘is daar wel werk dan’? Deze campagne is goed ontvangen door festivalbezoekers, ondernemers en de provincie. Dit smaakt naar meer en dat gaan we doen ook”.
Wenarrangementen
Voor mensen die langer nodig hebben om het idee te laten bezinken zet de VVV meer kanalen in. Verhalen van ‘import-Zeeuwen’, praktische informatie in een krant en op de inspiratiepunten van de VVV, met jaarlijks 700.000 bezoekers en binnenkort handige verwijzingen naar woon- en werkprikkels op de drukbezochte website (jaarlijks meer dan 3 miljoen bezoekers) en via narrow casting. ,,We kunnen samen met onze toeristische partners arrangementen op maat aanbieden: ‘wenarrangementen’, voor bedrijven die dit in hun werving in willen zetten. Kandidaten kunnen met partner of gezin met al onze leuke tips Zeeland nog beter leren kennen in alle facetten. Om te ontdekken dat ze hier prima kunnen wennen.”
Meer informatie met betrekking tot de campagne ‘Niet iedereen houdt van Zeeland. Mooi.’ én de mogelijkheden daaromtrent voor ondernemers, ga naar: https://zakelijk.vvvzeeland.nl/nl/zeelandcampagne
We wonen en werken hier met mensen die het wél mooi vinden
Esther van Vonderen, VVV Zeeland