Podcast

Jonge startup Findey zet in op e-vouchers voor ondernemers

Bedrijven zelf e-vouchers (online waardebonnen) laten samenstellen die zij vervolgens kunnen verkopen via een slimme button op de eigen website. Dat is in de basis het idee achter Findey, geïnspireerd door het HelpDeHoreca.nl-initiatief en dus ook juist nu, vanwege de coronacrisis, door twee studenten geïntroduceerd.

Van onze redactie 27 mei 2020

Yoran van Donselaar, één van de oprichters van Findey, was te gast in de wekelijkse online radio-uitzending van De Ondernemer (hierboven terug te luisteren) op New Business Radio.

,,Findey is een vergelijkbaar concept als dat van de horeca, maar is breder inzetbaar, dus ook voor bedrijven in andere sectoren die ondersteund moeten worden", vertelt hij onder meer in de uitzending. ,,Ons systeem biedt bedrijven de mogelijkheid zelf waardebonnen samen te stellen die vervolgens verkocht kunnen worden via een 'Floating Action Button' die geplaatst wordt op de bedrijfswebsite. Wanneer klanten op die button klikken, opent een nieuwe pagina waar vervolgens alle aangeboden waardebonnen weergeven worden van het betreffende bedrijf. Na aankoop ontvangt de klant een e-mail met daarin een barcode die verzilverd kan worden met een barcode-scanner."

Van Donselaar stelt dat 'het resultaat van ons systeem is dat bedrijven toekomstige omzet eerder beschikbaar hebben om zo een financiële adempauze voor zichzelf te creëren." Het vouchers-systeem is eenvoudig in te stellen en gemakkelijk in gebruik zonder enige onkosten (klik hier voor alle informatie); daarom voor Van Donselaar dé manier om zijn ondernemersnetwerk uit te breiden.

,,Want het oorspronkelijke idee van onze startup was een andere. We zien dit dan ook inderdaad als een investering, om vervolgens dat eerste plan ook uit te kunnen voeren." En ook daar vertelt hij meer over in de podcast.

Alles over, voor én door ondernemers in je mailbox.

Ontvang twee keer per week onze nieuwsbrief met inspirerende ondernemersverhalen en informatieve artikelen.

Floris Hulsmann Cor Hospes
De Ondernemer

Expert Cor Hospes: 'Vertel jouw verhaal niet op Facebook, start je eigen platform'

Floris Hülsmann is ditmaal op bezoek bij contentmarketing-expert Cor Hospes in zijn woning op IJburg. Een plek met schitterend uitzicht op Marken en Pampus. De perfecte plek voor een nieuwe Namarama-podcast bomvol inspiratie en achtergrond. Luisteren dus.

Details
De Ondernemer Podcasts Thijs van Dijk Thijs Talks
Thijs Talks

Peter Zijlstra (Mercedes-Benz): 'Empower je mensen'

Het marketingelftal van Thijs van Dijk wordt steeds completer dankzij alweer de negende aflevering van de podcastserie Thijs Talks. Dit keer te gast: Peter Zijlstra, Head of Marketing bij Mercedes-Benz Nederland. Waar plaatst uw host hem in zijn ultieme elftal? ,,Het merk, de maatschappij en de media verandert. Genoeg uitdaging.''

Details
De Ondernemer Podcasts De Zo Genaamde Podcast
De Zo Genaamde Podcast

Jasmijn Rijcken (Soilmates): 'Duurzaam of milieu in bedrijfsnaam? Uitgekauwde woorden'

Ditmaal ontvangt presentator Floris Hülsmann in De Zo Genaamde Podcast Jasmijn Rijcken van Soilmates. De startup produceert 'Healthy Oil', geperst van afgedankte - want, te lelijk - avocado’s. In de olie zitten geen toevoegingen en conserveermiddelen. Hoe zet je zo'n vegan product op de markt en hoe zit het met de naam ervan? Je hoort het in deze vette en gezonde podcast. ,,Hip is morgen niet hip meer. Dat woord willen we liever vermijden.''

Details
De Ondernemer Podcasts Thijs van Dijk Thijs Talks
Thijs Talks

Caroline van Turennout (Zeeman): 'Online is er nog veel te doen'

Het is alweer tijd voor de achtste aflevering van de podcastserie Thijs Talks. Presentator Thijs van Dijk is nog altijd actief met het samenstellen van het ultieme marketingelftal. De volgende kandidaat is Caroline van Turennout, verantwoordelijk voor de marketing, communicatie en e-commerce bij textielsuper Zeeman. Welke positie krijgt zij op het veld? Beluister nu de podcast. ,,We zijn internationaal al behoorlijk actief. Maar er kan nog meer.''

Details
De Ondernemer Podcasts De Zo Genaamde Podcast
De Zo Genaamde Podcast

Sam Rohn (Red Je Pakketje): 'Een echt goede bedrijfsnaam verzinnen is moeilijk'

Floris Hülsmann ontvangt in aflevering zes van De Zo Genaamde Podcast Sam Rohn, ceo van koeriersbedrijf Red Je Pakketje. Een nog duidelijkere naam kan je je bijna niet wensen. Een naam die sinds 2015 hetzelfde is gebleven ondanks een veranderd businessmodel. Waarom eigenlijk? En bijzonder, zo hoor je in de podcast, de onderneming ontstond uit frustratie. ,,De verzorger verlengt de service van jouw winkel tot aan de deur.''

Details