Podcast De Ondernemer Onderweg

Hoe Mike Belinfante het herboren automerk MG weer op de kaart zet

In de podcastserie ‘De Ondernemer Onderweg’ gaat presentator Roland Tameling op onderzoek uit in de wondere wereld van (zakelijke) mobiliteit. Hoe blijven ondernemers zo goed mogelijk mobiel? Wat zijn de ontwikkelingen en trends in de mobiliteitssector? Wat is de toekomst van de leaseauto, van elektrische deelauto’s, of van het persoonsgebonden mobiliteitsbudget? De Ondernemer Onderweg geeft antwoord op al jouw vragen. Ditmaal te gast: Mike Belinfante, Senior Manager Public Relations van MG.

Van onze redactie 21 januari 2021

De Ondernemer Podcasts Roland Tameling De Ondernemer Onderweg 920x510px

In deze aflevering is Mike Belinfante te gast, Senior Manager Public Relations van het herboren automerk MG. Dat bedrijf was ooit Brits, maar is nu in Chinese handen als onderdeel van het enorme autoconcern SAIC Motors, dat de komende jaren grootse plannen heeft voor Europa.

Belinfante is verantwoordelijk voor de herlancering van MG in Europa en vertelt alles over zijn aanpak. Hoe zet je een grotendeels elektrisch automerk opnieuw in de markt, zonder dat consumenten meteen terugdenken aan de olie lekkende sportwagentjes van het MG van vroeger? Hoe zorg je dat je opvalt in de toch al zo drukke autowereld? Wat kunnen wij leren van de nogal aanvallende Chinese aanpak, en wat niet? En wat heeft ‘Morris Garages’, zoals het bedrijf vroeger heette, allemaal voor ons in petto naast de succesvolle, elektrische ZS EV en de EHS plug-inhybride die nu al leverbaar zijn? In deze aflevering van De Ondernemer Onderweg hoor je dat allemaal én meer tot in detail.

Nieuw! De dagelijkse nieuwsbrief 'De Ondernemer Vandaag'.

Winactie! Maak t/m 30 april kans op 1 van de 10 TW Steel ACE horloges t.w.v. € 949,-.

Ontvang iedere ochtend onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste ondernemersnieuws

Floris Hulsmann Cor Hospes
De Ondernemer

Expert Cor Hospes: 'Vertel jouw verhaal niet op Facebook, start je eigen platform'

Floris Hülsmann is ditmaal op bezoek bij contentmarketing-expert Cor Hospes in zijn woning op IJburg. Een plek met schitterend uitzicht op Marken en Pampus. De perfecte plek voor een nieuwe Namarama-podcast bomvol inspiratie en achtergrond. Luisteren dus.

Details
De Ondernemer Podcasts Thijs van Dijk Thijs Talks
Thijs Talks

Peter Zijlstra (Mercedes-Benz): 'Empower je mensen'

Het marketingelftal van Thijs van Dijk wordt steeds completer dankzij alweer de negende aflevering van de podcastserie Thijs Talks. Dit keer te gast: Peter Zijlstra, Head of Marketing bij Mercedes-Benz Nederland. Waar plaatst uw host hem in zijn ultieme elftal? ,,Het merk, de maatschappij en de media verandert. Genoeg uitdaging.''

Details
De Ondernemer Podcasts De Zo Genaamde Podcast
De Zo Genaamde Podcast

Jasmijn Rijcken (Soilmates): 'Duurzaam of milieu in bedrijfsnaam? Uitgekauwde woorden'

Ditmaal ontvangt presentator Floris Hülsmann in De Zo Genaamde Podcast Jasmijn Rijcken van Soilmates. De startup produceert 'Healthy Oil', geperst van afgedankte - want, te lelijk - avocado’s. In de olie zitten geen toevoegingen en conserveermiddelen. Hoe zet je zo'n vegan product op de markt en hoe zit het met de naam ervan? Je hoort het in deze vette en gezonde podcast. ,,Hip is morgen niet hip meer. Dat woord willen we liever vermijden.''

Details
De Ondernemer Podcasts Thijs van Dijk Thijs Talks
Thijs Talks

Caroline van Turennout (Zeeman): 'Online is er nog veel te doen'

Het is alweer tijd voor de achtste aflevering van de podcastserie Thijs Talks. Presentator Thijs van Dijk is nog altijd actief met het samenstellen van het ultieme marketingelftal. De volgende kandidaat is Caroline van Turennout, verantwoordelijk voor de marketing, communicatie en e-commerce bij textielsuper Zeeman. Welke positie krijgt zij op het veld? Beluister nu de podcast. ,,We zijn internationaal al behoorlijk actief. Maar er kan nog meer.''

Details
De Ondernemer Podcasts De Zo Genaamde Podcast
De Zo Genaamde Podcast

Sam Rohn (Red Je Pakketje): 'Een echt goede bedrijfsnaam verzinnen is moeilijk'

Floris Hülsmann ontvangt in aflevering zes van De Zo Genaamde Podcast Sam Rohn, ceo van koeriersbedrijf Red Je Pakketje. Een nog duidelijkere naam kan je je bijna niet wensen. Een naam die sinds 2015 hetzelfde is gebleven ondanks een veranderd businessmodel. Waarom eigenlijk? En bijzonder, zo hoor je in de podcast, de onderneming ontstond uit frustratie. ,,De verzorger verlengt de service van jouw winkel tot aan de deur.''

Details