Nieuws Actueel
Denekamps Sterk in Bedrijf bedient talloze mkb-bedrijven en multinationals
Een van de sportiefste zakenvrouwen in Twente is ongetwijfeld Esther Schmidt van Sterk in Bedrijf. Vijf keer per week naar de sportschool en daarnaast op de tennisbaan te vinden. “Sporten houdt me fit, ik geloof dat wanneer je als ondernemer fit bent, je dat ook uitstraalt en zakelijk beter presteert.”

Lachend: “Ik ben een beetje een compensatiesporter hoor. Door zoveel te sporten kan ik het me ook permitteren om het bourgondische leven te leiden waar ik zo van hou. Met lekker eten en een goed glas wijn.”
Flink gegroeid
Esther Schmidt startte Sterk in Bedrijf in mei 2014. Sterk in Bedrijf heeft zich gespecialiseerd in sales en biedt verkooptrainingen, salesrecruitment en assessments. Sterk in Bedrijf is flink gegroeid en bedient inmiddels talloze bedrijven, van MKB tot grote multinationals. “Ik durf oprecht te stellen dat we goed zijn in wat we doen, maar soms kan ik maar moeilijk bevatten dat we zo succesvol zijn. Zó gaaf dat hetgeen wat we voor ogen hebben ook echt allemaal lukt en onze klanten tevreden zijn!”
Lees ook: Kim Kötter, van Miss Universe tot succesvolle zakenvrouw
Rode draad
Sales is de rode draad in Schmidts leven. Begonnen in het toerisme stroomde ze door naar het bankwezen. “Een uitdagende baan met veel mogelijkheden die ik ten volle benutte, maar ik kreeg steeds meer de wens om bedrijven te ondersteunen in hun commerciële activiteiten. Na een volgende job bij een trainingsclub bedacht ik me: volgens mij kan ik dit zelf ook en misschien zelfs wel beter. Ik besloot te doen wat ik leuk vind én vooral ook waar ik zo goed in ben en startte Sterk in Bedrijf.”
Resultaatverbetering
Behalve salestrainingen geven, is Schmidt veel op pad. Precies dat wat ze graag doet. Bedrijven adviseren in de weg die leidt naar daadwerkelijke resultaatverbetering. “Als je bedrijven helpt bij de groei in sales en de zaken gaan goed, blijven ze je trouw. Zo simpel werkt het. Sales is de verbindende factor tussen onze disciplines; trainingen, recruitment en assessments. De combinatie is goud!”
Work hard, play harder
Schmidt heeft een levensmotto dat ze ook toepast in haar bedrijf: Work hard, play harder. “Mijn motto heeft alles te maken met het vooral ook tijd maken om te genieten van het leven. Ik vind het voor zowel mezelf als mijn collega’s heel belangrijk dat er een juiste werk-privébalans is. Daarom werkt iedereen maximaal 32 uur. Daarnaast doen we regelmatig leuke dingen met elkaar en stellen onszelf uitdagende doelen met gave activiteiten als beloning.
Tweede bedrijf
Naast Sterk in Bedrijf heeft Schmidt nog een bedrijf: The LinkedinPin, samen met Twents zakenvrouw van 2012 Regina Nieuwmeijer. Ze geven LinkedIn-trainingen aan Talentfinders.
“LinkedIn is een gouden database vol met talent. Het zoeken, vinden en binden van dat talent is een uitdaging. Met onze trainingen, die worden gegeven door goed opgeleide Instructors, geven we een stukje van onze eigen expertise door aan Talentfinders.’’
Soms kan ik maar moeilijk bevatten dat we zo succesvol zijn