Nieuws Actueel
Droom Mrs. Rosehip: 'Mijn tas aan de hand van Máxima'
Van de beginnende ondernemers overleeft 79 procent de eerste twee jaar, na vijf jaar blijft 60 procent over. Wie zijn deze doorzetters? Deze keer: Mrs. Rosehip.

Mrs. Rosehip heet het label dat Roos van Put in 2015 lanceerde. De naam is speels én elegant, net als de tassen. ,,Een echte Mrs. Rosehip bestaat uit geplisseerd leer. Sierlijke plooien, net als in de gewaden van de klassieke Griekse beelden.'' Toevallig is de link met kunst niet. De Haagse werkte 25 jaar lang in deze hoek. ,,Ik schreef over kunst, adviseerde privéverzamelaars.''
Eigen labelNa vijf jaar hoofdredacteurschap bij tijdschrift Kunstbeeld besloot ze het roer om te gooien. ,,Kunst was mijn passie, maar tassen zijn dat ook. Ik wilde altijd al een eigen label in de markt zetten.'' Roos nam ontslag en stortte zich op het leer. ,,Ik leerde ambachtelijk tassen maken, verdiepte me in design, sprak leerleveranciers en Italiaanse fourniturenontwerpers.'' Haar investeringen brachten snel succes. Uit 900 inzendingen werd het werk van Roos uitverkoren voor vertoning op The Dutch in Milano, een toonaangevende designexpo in Italië.
Roos over haar succes: ,,Ondernemen is een kwestie van gaan voor je passie. Houd continu die stip, die je zelf aan de horizon hebt gezet, op je netvlies.''
Haar droom? ,,Mijn Elite 500 te zien aan de hand van koningin Máxima, die van Amal Clooney én die van blogger Chiara Ferragni. En een agent in de VS, maar die heb ik recent gevonden."
Wie: Roos van Put (52)Wat: tassenlabel Mrs. RosehipWaar: Den HaagSinds: 2015Grootte: eenmanszaakContact: mrsrosehip.com
Ben jij een doorzetter en wil je in deze rubriek? Mail naar: regiodenhaag@deondernemer.nl.
Lees ook:Haagse tassenontwerpster verovert ook ItalieHoedenwinkel blijft in Den HaagUdenaar behoedt de hele wereld