Tot een stadswinkel behoren zes ‘productwerelden’: Tv’s, Witgoed, Laptops & Tablets, Mobiele Telefoons, Geluid en Smart Home. Bij elke productwereld vinden klanten een groot assortiment aan producten om in het echt te ervaren.
Pieter Zwart, ceo Coolblue: “Zo ook bijvoorbeeld bij de tv-wereld in onze winkel in Arnhem. Daar vinden klanten meer dan 60 tv’s om in het echt te bekijken. Want als je een nieuwe tv zoekt, wil je ‘m eerst zelf zien. En wil je daar een soundbar bij, dan wil je die eerst zelf horen. Dat kan in onze huiskamer. Ook zijn er in onze winkel maar liefst 25 productspecialisten. Zij helpen onze klanten met persoonlijk advies bij het maken van de juiste productkeuze.”
Lees ook: Zo stampte Coolblue-eindbaas Pieter Zwart in 18 jaar een miljardenbedrijf uit de grond
Coolblue heeft intussen fysieke winkels in Amsterdam, Arnhem, Den Haag, Eindhoven, Groningen, Haarlem, Utrecht, Rotterdam, Tilburg, Gent (BE), Wilrijk (BE), en Zaventem (BE). De online retailer verkoopt consumentenproducten in tien categorieën, van Telefonie, Computer & Tablets, Tuin & klussen tot Huishouden & Wonen.
In 2018 behaalde het bedrijf een omzet van 1,35 miljard euro en daarmee is het één van de grootste e-commercebedrijven in Nederland en België.