Podcast Aandachtstrekkers

Flitsbezorging: zo speel je als ondernemer in op bezorging in 10 minuten

Hoe zijn we eigenlijk beland van het wekelijkse rondje boodschappen in de supermarkt, naar thuisbezorging binnen tien minuten? Presentatoren Michel Ariëns en Patrick Wessels hebben het in deze aflevering van Aandachtstrekkers over flitsbezorging. Welke kant gaan we op, hoe ziet die toekomst eruit en hoe kun je daar als ondernemer op inspelen?

Flitsbezorger flitsbezorging getir

Foto: ANP

Presentatie: Michel Ariëns en Patrick Wessels 23 december 2021

Flink, Getir, Zapp, Gorrilas of Bolt. Je hoeft maar eventjes om je heen te kijken in een grote stad of je ziet wel een bezorger rondfietsen met één van deze namen op zijn tas. Hun belofte? Je boodschappen binnen 10 minuten bij jou op de stoep. Online marketingexpert Ariëns en consumentenpsycholoog Wessels kijken er met gezonde verbazing naar.

Het opvallendst aan deze trend? Het comfort. Ariëns: ,,In Amsterdam heb je al op elke straathoek een supermarkt, maar toch zie je overal flitsbezorgers rijden. Blijkbaar is er geen limiet aan de mate van comfort die we omarmen". Volgens Wessels komt dat door de beschikbaarheid. ,,Als je er geen gebruik van maakt, maak je bewust de keuze om 's avonds op een houtje te bijten. Dat maakt het moeilijk om 'nee' te zeggen. Omdat de optie er is, ga je er gebruik van maken."

Lees ook: Wie wacht er op de (zoveelste) flitsbezorger?

'Wil ik bij Albert Heijn komen te liggen, dan moet ik enorm veel voorraad hebben'

Maar wat moet je als ondernemer met flitsbezorging? Marketeer Ariëns ziet vooralsnog kansen. ,,Stel je hebt een chocolademerk. Wil ik bij Albert Heijn komen te liggen, dan moet ik enorm veel voorraad hebben én van goede huizen komen. Maar wat nou als ik met een flitsbezorger alleen in het centrum van Utrecht mijn chocolade wil verkopen?" Ariëns ziet het al voor zich dat kleine ondernemers, met weinig risico, een samenwerking kunnen testen.

Hoe de toekomst van de flitsbezorging eruitziet, hoor je dus in de nieuwe aflevering van Aandachtstrekkers. Bovendien leer je gelijk hoe jij in de supermarkt genept wordt en hoe de flitsbezorgers daarop een uitzondering kunnen worden. Dus druk op de playknop boven dit artikel om daar achter te komen.

AANDACHTSTREKKERS

In de podcastserie Aandachtstrekkers signaleren Michel Ariëns en Patrick Wessels online trends. De investeerder in startups en founder van online marketingbureau .CREW en de consumentenpsycholoog koppelen dat aan de psychologie van de klant. En adviseren hoe ondernemers daar goed op kunnen inspelen.

Via deze link kun je ook eerdere afleveringen beluisteren.

Vanaf vandaag altijd op de hoogte met het laatste nieuws voor ondernemers. Rond lunchtijd in je mailbox!

Ontvang iedere ochtend onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste ondernemersnieuws

Sleutel tot Succes

Sieradentweeling Vedder & Vedder: 'Duizend keer tegen elkaar gezegd: we kappen ermee'

Waar het begon met workshops sieraden maken op vrijgezellenfeesten, moeder-dochter-dagen en in studentenhuizen, staat er zes jaar later een online sieradenimperium. En dat met meer dan 70 werknemers, een eigen atelier, tv-serie en internationale marketingcampagnes. Sieradentweeling Anne en Esther Vedder over hun 'Sleutel tot Succes'.

Details
Aandachtstrekkers

Snelle, mooie en betrouwbare website? Zorg voor een optimaal halo-effect

Ook in dit nieuwe jaar werpen Aandachtstrekkers Michel Ariëns en Patrick Wessels regelmatig hun licht op alles dat met (neuro-)marketing te maken heeft. In 2022 gaat het duo gestaag door met hun uiterst informatieve en amusante podcastserie. In deze aflevering: hoe maak je jouw website als ondernemer zo betrouwbaar mogelijk en laat je de consument steeds weer met een goed gevoel op de site terugkomen?

Details
Sleutel tot Succes

Van shoarmazaak naar vakantiereizen, hotels en vliegtuigen: zo groeide Atilay Uslu met Corendon

Ook de vierde aflevering van de podcastserie Sleutel tot Succes is er eentje die je niet mag missen. Neem een blik achter de schermen van de meest succesvolle en innovatieve bedrijven van ons land. Na Michiel Muller van Picnic, Taco Carlier van VanMoof en Henk Jan Beltman van Tony's Chocolonely is de hoofdrol nu voor de topman van Corendon: Atilay Uslu.

Details
De Ondernemer

Angelique Kunst over Dossier Sanderink: ‘Bij iedere onthulling denk ik: het kan dus nóg erger’

Het heeft veel weg van een soap. Sterker nog: misschien ís het wel een soap. De onthullingen in de zaak Gerard Sanderink volgen elkaar in rap tempo op. Dat ziet ook Angelique Kunst, die namens Tubantia bovenop de zaak zit. „Bij iedere onthulling denk ik: het kan dus nóg erger.”

Details
Sleutel tot Succes

Tony's - Henk Jan - Chocolonely: 'Sta op. Probeer. Zorg dat je trots kan zijn'

Luister mee en neem een niet te willen missen blik achter de schermen van de meest succesvolle en innovatieve bedrijven van ons land, bij monde van de topondernemers zelf. Na Michiel Muller (Picnic) en Taco Carlier (VanMoof) is de hoofdrol in deze aflevering van de podcastserie Sleutel tot Succes voor Henk Jan Beltman, de man die van de bijna slaafvrije Tony's Chocolonely-chocolade een wereldhit maakte.

Details
De Ondernemer

Jouw merk ook echt merkwaardig? Strateeg Niels Vrijhoeven vertelt hoe

Te gast in de podcastserie Namarama van host Floris Hülsmann is ditmaal Niels Vrijhoeven. Hij is freelance strateeg en heeft een zeer breed en interessant carrièrepad afgelegd. De reclamewereld is zijn basis, maar Vrijhoeven was ook nauw betrokken bij de oprichting van de aandelenapp BUX. Met die ervaring weet de strateeg alles over het 'merkwaardig krijgen van jouw merk'. Laat je inspireren en wie weet helpt het je verder als ondernemer.

Details