Nieuws E-commerce

MKB-Nederland en bol.com helpen ondernemers bij online verkoopstrategie

MKB-Nederland en webwinkel bol.com gaan kleine ondernemers in de non-food detailhandel bijstaan bij het verbeteren van de onlineverkopen. Naast het delen van tips en trucs kunnen winkeliers advies op maat krijgen. De precieze invulling van de plannen wordt de komende tijd in overleg met de betrokken brancheorganisaties uitgewerkt, aldus MKB Nederland.

REDACTIE/ANP 16 februari 2021

Bol online winkel mkb nederland ondernemers webwinkel corona winkels lockdown

MKB-Nederland en bol.com gaan kleine ondernemers helpen met hun online verkoopstrategie. Foto: ANP

De twee initiatiefnemers willen vooral winkelbedrijven bijstaan die door de coronacrisis hard worden geraakt. Niet-essentiële winkels zijn vanwege de coronamaatregelen al weken verplicht dicht. De mogelijkheid die winkeliers sinds kort hebben om klanten bestellingen af te laten halen middels het zogeheten click & collect, biedt qua omzet nauwelijks soelaas.

Lees ook: Helpt dit actieplan mkb-ondernemers door de coronacrisis?

Nederland gebaat bij divers aanbod van winkels

Volgens Huub Vermeulen van bol.com kunnen ondernemers wel wat hulp gebruiken. ,,Wij gingen het door de winkelsluiting nog beter doen en dat schept een verantwoordelijkheid", aldus de topman op de website van MKB-Nederland. Volgens Vermeulen is Nederland gebaat bij een divers aanbod van winkels. Via het platform van bol.com bieden momenteel zo'n 40.000 lokale mkb-ondernemers uit Nederland en België hun producten al aan.

MKB-Nederland zegt zich zorgen te maken over de toekomst van de fysieke detailhandel. En dan met name over kleine winkeliers die het nu "extra zwaar" hebben. Via de samenwerking hopen zij onder meer ondernemers wijzer te maken op gebied van logistiek, marketing, presentatie en automatisering.

Alles over, voor én door ondernemers in je mailbox.

Ontvang twee keer per week onze nieuwsbrief met inspirerende ondernemersverhalen en informatieve artikelen.