Nieuws Actueel

Elster bedrijf draait overuren voor 100ste editie Vierdaagse

De Vierdaagsekoorts is bij I&G Events al tot een hoogtepunt gestegen. Het Elster bedrijf verzorgt alle uitingen van de Vierdaagse en dit jaar is er vanwege de 100ste editie van het Nijmeegse evenement sprake van topdrukte. En een topomzet, schrijft de Gelderlander.

Hans Schmeinck 9 juni 2016

Nijmeegse Vierdaagse

I&G Events is gevestigd op bedrijventerrein De Aam in Elst, pal naast een deel van de route van de Vierdaagse. Voor het grootste wandelsportevenement ter wereld liggen in het grote magazijn onder meer honderden borden, spandoeken en banners. En de speciale rozetten die zijn gemaakt voor de jubileumeditie.

OverurenI&G dankt zijn naam aan de eerste letters van de voornamen van beide compagnons, Ingrid Janssen (43) uit Lent en Ger Jansen (46) uit Bemmel. Ze hebben het bedrijf in 1999 opgericht. Al in januari was Jansen bezig met de offerte voor de Vierdaagse, die dit jaar start op dinsdag 19 juli. Het bedrijf heeft Stichting De Vierdaagse inmiddels dertien jaar als klant. Vanwege de jubileumeditie worden overuren gemaakt: er zijn zestien man in dienst, maar in deze tijd is het dubbele aantal in de weer.

"Dat komt vooral door de extra opdrachten die we hebben mogen ontvangen. Er moesten routeborden worden gemaakt vanwege de nieuwe afstand, de 55 kilometer. Andere borden, spandoeken en banners moesten worden voorzien van het logo van de 100ste editie. Dat staat ook centraal op de 650 grote rozetten die we net hebben geproduceerd", somt hij op.

Ger Jansen en Ingrid Janssen

"Onze teams hangen tijdens de Vierdaagse dagelijks vanaf 05.00 uur de rozetten langs de gehele route voor die dag op. Met hoogwerkers, aan lantaarnpalen", vult Ingrid Janssen aan. "En die moeten er natuurlijk weer af worden gehaald en naar de route voor de dag erna worden gebracht. Dat doet een ander team."

Ger Jansen: "Vanaf zaterdag 16 juli al hangen er 100 rozetten permanent op het start- en finishterrein op de Wedren."

PerscentrumDaar verzorgt I&G nog veel meer, zegt Jansen: "De inrichting van het perscentrum, de promotiestands van de sponsors, EHBO- ruimtes, de sporthal en de verzorgingsposten. Met onder meer tapijt, wanden, meubilair, balies en kasten."

Ook nieuw zijn de 100 vlaggen van de provincies en deelnemende landen bij het podium voor de grote barometer. Daarop staat het aantal deelnemers, starters en uitvallers. Ingrid Janssen: "Iedereen wil daar op de foto."

Langs de route (ver)plaatst I&G ook nog enorme, opblaasbare bogen met daarop de namen van de sponsors. En voor de laatste dag moeten 750 dranghekken en 250 bouwhekken worden voorzien van sponsordoeken.

Meer omzet"Vanwege de extra opdrachten die we voor de 100ste editie mochten invullen voor Stichting Vierdaagse, hebben we dit jaar 30 procent meer omzet. De stichting is dan ook onze grootste opdrachtgever. Hadden we niet gedacht toen we in 2003 met een opdracht van zo'n 8.000 euro voor de Vierdaagse begonnen", zegt Ger Jansen.

Het bedrijf begon in 1999 en werd groot in standbouw op beurzen. Maar dat ligt in de zomer stil. Ingrid Janssen: "Dus vandaar dat we het toen probeerden bij de Vierdaagse. Daar hebben we geen moment spijt van gehad."