Nieuws Actueel

Gasten keren terug als klant

Hoe is het Jafar Razaq (35) gelukt om Event Center Dordrecht te openen? De werving van klanten via social media verklaart een deel van het succes.

Conny Taheij | Foto: Rinie Boon 5 april 2017

Jafar Razaq def

Waar komt het idee voor een zalencentrum vandaan?

,,Mijn zakenpartner Yilmaz Akansu (38) en ik hadden het idee dat er een gat in de markt bestond voor een 'flexibel' zalencomplex voor feestelijke en zakelijke evenementen, dat er mooi uitziet en van alle gemakken is voorzien. We zagen kansen in ons huidige pand, een voormalige garage. Ook vanwege de locatie: tussen Rotterdam en Brabant, dichtbij de snelweg en met eigen parkeerterrein. In 2011 kregen we groen licht van de gemeente, maar de wijziging van het bestemmingplan duurde jaren. Ondertussen werkte ik in Londen in het vastgoed. We hebben de hoop weleens verloren.''

Wat doen jullie aan acquisitie?

,,Momenteel zetten we Facebook en Instagram in om mooie foto's en video's van events te delen. De particuliere sector vindt ons via mond-tot-mondreclame. Zakelijk gebeurt dat steeds meer op die manier. Koud bellen doen we nog niet. Onze klanten komen - zoals we hadden verwacht - voor 95 procent van buiten Dordt en vooral uit Brabant. Mensen komen een paar keer als gast en later als klant, omdat ze hebben ervaren wat wij kunnen neerzetten aan sfeer, eten en service. Dat is een heel mooi compliment.''

Was er in 2015 nog steeds markt voor?

,,Ja, gelukkig wel. In Dordrecht was een zalencomplex niet voorhanden. Al voor de opening in april 2016 hadden we boekingen. Tijdens de verbouwing moesten we nog wel een horecavergunning aanvragen, inclusief de zogenoemde Bibob- integriteitprocedure; wat geen eenvoudig traject was. We hadden ons huiswerk op orde, waardoor dit binnen twee maanden was geregeld. Voor het vieren van een openingsfeest hebben we geen tijd gehad. Het gaat nu heel goed. We hebben al een floormanager en een medewerker voor ondersteunend werk kunnen aannemen. We zijn heel trots.''

Al voor de opening hadden we boekingen.

Jafar Razaq