Aangeboden door In3

Nieuws Actueel

Gespreid betalen zonder risico voor verkoper

Je koopt iets en je rekent het af. Achteraf of in termijnen betalen zijn opties als het geld er even niet is. Die hebben vaak een flinke rente-adder onder het gras en leiden meestal tot een BKR-registratie, niet bij in3. ‘Handig voor koper, conversieverhoging voor verkoper’.

Tekst + foto: Mark Litjens 1 juli 2020

Patrick van de graaf in3 betalen onderneming

Dit artikel kwam tot stand in samenwerking met in3. Weten wat in3 voor jouw bedrijf kan betekenen? Kijk dan op www.payin3.nl

Betalen in termijnen. Met name dankzij de postorderbedrijven zijn hele generaties daarmee opgevoed. ‘Gemakkelijke’ betaaltermijnen heette het altijd, maar sinds deze constructies worden aangemeld bij het BKR zijn klanten er voorzichtiger mee. Een kleine ‘schuld’ kan al flink schelen voor bijvoorbeeld de hoogte van een hypotheek. En dan hebben we het nog niet eens over de fikse rentevergoeding die vaak wordt gevraagd als tegenprestatie voor het ‘gemakkelijke’ betalen. In3 werkt zonder rente en verlaagt zodoende de koopdrempel. Patrick van de Graaf, cco van in3, vertelt dat hij zijn betaalidee ontwikkelde omdat hij zag dat achteraf-betaaldiensten steeds populairder worden, maar dat dit een overvolle markt is. ,,We moesten met iets nieuws komen. Bij in3 koop je iets en betaal je het vervolgens in drie gelijke termijnen: een derde bij aankoop, een derde na dertig dagen en een derde binnen zestig dagen na de levering. Vanwege de termijn hoeft de constructie niet aangemeld te worden bij het BKR”, aldus Van de Graaf.

Gratis voor consument

De dienst is gratis voor de consument en van rente is al helemaal geen sprake. Voor de verkoper zijn er verschillende voordelen. ,,Wij doen vooraf een split second credit check bij elke aankoop via in3. Bovendien keren wij na vijftien dagen het factuurbedrag uit aan de verkoper en handelen wij de betaling verder af met de consument. De verkoper loopt dus totaal geen risico op inkomstenderving. De vijftien dagen hebben we overigens in het leven geroepen omdat dit vaak de termijn voor retouren is”, weet de cco.

'Toch dat topmerk in plaats van een onbekende versie'

Als vergoeding voor haar diensten, en omdat in3 het risico draagt, vraagt het bedrijf voor elke succesvolle transactie een fee aan de verkopende partij. Verder zijn er geen kosten voor de verkoper. Wel nog een extraatje, volgens Van de Graaf: ,,Onze betaalmogelijkheid slaat erg aan bij het publiek. Zonder extra kosten kun je bijvoorbeeld die koelkast kopen en vervolgens heb je drie salaris- rondes de tijd om deze te betalen. We werken er nu anderhalf jaar mee en alleen al in het eerste kwartaal van dit jaar zijn wij 225 procent gegroeid. Wie in3 als betaaloptie in z’n webkassa heeft, merkt het ook: het levert een substantiële conversie op. Bovendien zien wij dat de koper vaker gaat voor het duurdere product. Toch dat topmerk in plaats van een onbekende versie.”

Dit artikel kwam tot stand in samenwerking met in3. Weten wat in3 voor jouw bedrijf kan betekenen? Kijk dan op www.payin3.nl