Nieuws Actueel

Google kijkt hongerig naar TradeCast in Zwolle

Van de beginnende ondernemers overleeft 79 procent de eerste twee jaar, na vijf jaar blijft 60 procent over. Wie zijn deze doorzetters?

Dick Laning | Foto: Frans Paalman 21 december 2016

Tradecast frans paalman

Iedereen zijn eigen tv-zender. Het idee komt van Yillmaz Schoen. ,,Als je het vertaalt naar papier, is TradeCast de drukkerij, de PTT, de brievenbus en het medium ineen. Je hoeft zelf alleen nog maar content te maken.''

Met het platform daagt Yillmaz nu ruim een jaar de grote jongens in de wereld van televisie en internet uit. Sportclubs (PEC Zwolle, FC Groningen), grote uitgevers en bijvoorbeeld dierentuinen hebben TradeCast al gevonden.

Pril

,,Het is natuurlijk nog pril, maar als ik zie hoever we nu al zijn...Het is een complexe markt en daar bereik je alleen iets als je er met gestrekt been durft in te gaan. TradeCast is één groot avontuur, maar wel een doordacht avontuur. Mijn vertrouwen is alleen maar gegroeid. Het blijft risicovol, maar het concept deugt en de technologie is top. Uiteindelijk worden we een internationale speler. Dat staat wel vast. We werken nu met 12 man. Dat worden er misschien wel 50."

Totaaloplossing

Yillmaz mocht al op het hoofdkantoor van Google een colaatje komen drinken. Behalve Google kijken ook andere techreuzen hongerig naar Zwolle. ,,Televisie en de beleving van internet ineen. TradeCast biedt als platform een totaaloplossing. On demand, lineair, live, interactief en dan gewoon plug-and-play.''Eh... pardon?,,Televisie, van iedereen, voor iedereen.''Oké, televisie dus. Dát begrijpen we.