Nieuws Horeca

Instragram-hit The Avocado Show breidt uit naar Madrid, Londen en Parijs

Enkele jaren geleden opende The Avocado Show, opgericht door ondernemer Ron Simpson en Julien Zaal, een eerste restaurant in Amsterdam. Vanaf dag één was het razend populair. De komende maanden opent de inmiddels franchise negentien nieuwe vestigingen in Europa, onder andere in Madrid, Londen en Parijs.

Mairin van der Beek (AD) 10 september 2020

Avocado show interieur

Interieur van The Avocado Show. Foto's: The Avocado Show

,,Van alle landen en werelddelen kregen we aanvragen voor een franchise,” vertelt Simpson, die vooraf niet had gedacht dat het concept zó groot zou worden, aan het AD. ,,Toen we met The Avocado Show begonnen, wilden we gewoon een restaurantje in de Pijp. Vijf dagen later bleek al dat het veel meer dan dat ging worden. Maar voor een franchise waren we toen nog niet klaar.”

The Avocado Show staat bekend om hun ‘Pretty Healthy Food’: gerechten gemaakt van duurzame avocado’s die erg ‘instagrammable’ worden gepresenteerd. Naast het restaurant is een merchandisecollectie ontwikkeld en ook kwamen de oprichters met een kookboek, eigen Avocado Fries en een documentaire.

''Mensen willen ook een stukje beleving, mooi fooddesign, dat telt ook mee. En dat bieden wij''

Ron Simpson, mede-oprichter The Avocado Show

Ron Julien avocado show

Foto boven: oprichters Ron Simpson (rechts) en Julien Zaal

In tijden van pandemie nog belangrijker

,,Wat de avocado zo populair maakt, is dat het een icoon is voor gezond, lekker en mooi eten,” vertelt Simpson. ,,De avocado is, zeker in tijden van de pandemie, belangrijker dan ooit, want men wil graag gezonder eten.” Maar ook ‘de show’ trekt bezoekers aan. ,,Mensen willen ook een stukje beleving, mooi fooddesign, dat telt ook mee. En dat bieden wij.”

In de afgelopen jaren hebben de oprichters de tijd genomen om de franchise goed op te zetten. In Brussel is in 2018 het eerste restaurant over de grens geopend, en ‘dat ging als een trein’. Toen werd besloten verder te gaan kijken, met de negentien nieuwe vestigingen als resultaat. ,,Het is een mooi begin waar vanuit we verder kunnen bouwen.”

Amsterdam blijft 'baby'

Hoewel steden als Londen, Madrid en Parijs voor Simpson ‘dromen zijn die uitkomen’, blijft Amsterdam toch zijn ‘baby’. ,,Een nieuwe franchise is gebaseerd op een systeem, maar dat is de eerste niet,” zegt hij. ,,Het restaurant in de Pijp zal dan ook altijd extra bijzonder blijven.”

Alles over, voor én door ondernemers in je mailbox.

Ontvang twee keer per week onze nieuwsbrief met inspirerende ondernemersverhalen en informatieve artikelen.