Aangeboden door JOARZ
Branded Content Actueel
Jorien Huigen (JOARZ) maakt luxe beddengoed toegankelijk voor breed publiek
Nadat Jorien Huigen een aantal nachten in een hotel in New York sliep onder beddengoed van Egyptisch katoen, besloot ze gelijkwaardig bedtextiel te produceren. Minder prijzig, even comfortabel. Bedtextielmerk JOARZ was geboren en het succes was er snel.

Dit artikel kwam tot stand in samenwerking met Joarz. Meer informatie op joarz.com
Jorien Huigen kwam er snel achter dat de stof van het beddengoed in het Amerikaanse hotel gemaakt was van Egyptisch katoen; een zeer exclusieve soort met een hoog prijskaartje. Het bevreemdde de ondernemer dat een dergelijke kwaliteit nergens te vinden was voor een toegankelijke prijs. Huigen besloot dat het anders moest. Beddengoed gemaakt van een geweldige stof tegen een toegankelijke prijs werd de missie van haar bedrijf JOARZ. ,,Ik ben van mening dat kwaliteit ook toegankelijk zou moeten zijn voor de normale mens zoals jij en ik.''
Na een lange zoektocht
Egyptisch katoen typeert zich door een lange vezel gevolgd door een technisch verhaal over hoe het te spinnen en weven. Maar wat blijkt? Er zijn meer katoensoorten - wél betaalbaar - met een identieke vezel. Na een lange zoektocht vond Huigen een soortgelijke, betaalbare katoensoort als de Egyptische variant, en weefde dit op een nagenoeg identieke manier waar de uiteindelijke JOARZ-bedtextielproducten van gemaakt worden. Er kan gekozen worden uit percal- of satijn-geweven katoen. Percal voelt crispy en luchtig; satijn extreem zacht en soepel. Al het bedtextiel wordt in Portugal geproduceerd onder de hoogste kwaliteitsnorm. Deze norm is niet enkel beperkt tot de producten, maar geldt ook voor de medewerkers van de fabriek. Ze zijn gegarandeerd van een schone, veilige werkplek en krijgen een eerlijk salaris.
Oprecht luisteren naar klanten
Wat het bedrijfsavontuur van Huigen vooral bijzonder maakt, is de keuze om klantbehoeftes tot in de finesses te ontrafelen. ,,De meeste startende bedrijven beginnen met een marketingplan en bouwen op basis daarvan salesambities op. Mijn kennismaking met de markt had kwalitatief hoogwaardig bedtextiel als uitgangspunt. Ik ben daarna goed gaan luisteren hoe de klant daarop reageerde. In het begin bijvoorbeeld, waren we sterk gericht op gebruik van percale katoen. Ik kreeg terug dat een groep mensen de voorkeur geeft aan een zachte en soepele stof. Dus heb ik ook een selectie katoen-satijn aan het assortiment toegevoegd." Sinds kort producteert JOARZ duurzame dekbedden. ,,We kregen geregeld de vraag van onze klanten waar een kwalitatief hoogwaardig dekbed te koop was. Dat gaf aanleiding om het perfecte dekbed te ontwikkelen." De dekbedden worden geproduceerd in Nederland en zijn gevuld met 100 procent gerecycled dons. Tevens zijn ze voorzien van een zachte, biologisch katoenen tijk. Alle JOARZ producten zijn verkrijgbaar via joarz.com
Dit artikel kwam tot stand in samenwerking met Joarz. Meer informatie op joarz.com