Nieuws Actueel
Kavel in Zeeuws havengebied ook te leasen
Zeeland Seaports en grondeigenaar AMinvest prijzen sinds kort een 27 hectare grote lap grond in het Sloegebied aan als 'Servicepark Vlissingen'. Ze mikken op de komst van bedrijven die de industrie en havengebonden bedrijven beleveren en/of er onderhoudswerk doen. Grond kopen kan, maar leasen mag ook, bericht de PZC.

De kavel tussen de Luxemburgseweg en olieraffinaderij Zeeland Refinery is al jaren in handen van AMinvest, dat eigendom is van de Euro-Rijn Kenick Group en de Van Uden Group. Indertijd kochten ze de langwerpige lap grond met het oog op de aanleg van de Westerschelde Container Terminal (WCT). Enkele jaren geleden werd het terminalplan al in ijskast gezet. Inmiddels heeft havenbedrijf Zeeland Seaports definitief afscheid genomen van de WCT.
In stukjesHet idee was om op de 27 hectare grote kavel tussen het spoor en Zeeland Refinery logistieke dienstverleners te huisvesten. Die zouden er opslagloodsen kunnen bouwen voor goederen die in containers worden aangevoerd. Nu de WCT uit beeld is, heeft AMinvest dat plan laten varen.
Volgens directeur Ard de Keijzer van Euro-Rijn Kenick zal het 'droge industrieterrein' nu in stukjes worden aangeboden. Bedrijven kunnen een kavel kopen danwel leasen. Hoewel het terrein al jaren braak ligt, verwacht hij toch dat het gaat lopen.
Ideaal"De locatie is ideaal, dicht bij de Westerscheldetunnel. De positie wordt alleen maar beter nu de Sloeweg en straks ook de Tractaatweg worden verdubbeld. Wij verwachten dat er voldoende bedrijven zijn die in het havengebied, maar niet per se direct aan vaarwater willen zitten. Bijvoorbeeld bedrijven die onderhoud doen bij industriële bedrijven. We denken ook aan toeleveranciers. En daarnaast wordt in Vlissingen steeds meer werk verricht voor de bouw van windparken op zee. Dat is een groeimarkt. Misschien hebben bedrijven in de offshore-windsector belangstelling voor een plek op het Servicepark Vlissingen."