Nieuws Actueel

Nieuwe winkels, nieuwe look: Kippie klaar voor de toekomst

Foodketen Kippie, bekend van de Kippiepannen, haakt in op de trend dat consumenten gemakkelijk, maar wel kwalitatief goed willen eten. Eind dit jaar heeft deze landelijke franchiseformule 43 winkels. En Kippie blijft investeren in nieuwe winkels.

EDUARD VOORN | De ondernemer i.s.m. Kippie | Foto: Bart Hoogveld 10 oktober 2017

Bh Kippie01 barthoogveld

Ruim 70 jaar geleden startte de familie Krijgsman als traditioneel poelier. Later werd dat de franchiseformule Kippie, die zich geheel ging specialiseren in kant-en-klaarmaaltijden en gegrilde kipproducten. De 3e generatie - Pieter, Willem en hun neef Arnoud Krijgsman - houdt strak vast aan de ingeslagen weg.

,,De kracht van onze formule is gemak voor de consument en dat we met onze producten onderscheidend blijven," legt Pieter Krijgsman op het hoofdkantoor in Poeldijk uit. ,,Vanuit Poeldijk leveren wij alle producten aan de winkels. Daar wordt de laatste hand gelegd aan de bereiding, zodat de klant altijd met een vers product naar huis gaat."

Samenwerken

Tegenwoordig vind je Kippie in verschillende winkelcentra in Nederland. Er is bewust gekozen om te werken met franchisenemers. Het kantoor in Poeldijk verzorgt onder andere de inkoop van de producten, de loon- en financiële administratie en de marketing.

Volgens Pieter zijn juist franchise- ondernemers zeer gemotiveerd om hun winkel tot een succes te maken. ,,Door de ondernemer zoveel mogelijk te ontzorgen, kan hij of zij de volledige focus op de winkel leggen. Dat is de kracht van de samenwerking. We zijn dus altijd op zoek naar goede franchisenemers."

Nieuw jasje

Het afgelopen jaar heeft Kippie, in samenwerking met retaildesigner Claessens Erdmann, zich een nieuwe visuele identiteit aangemeten. ,,We behouden ons eigen karakter, maar de nieuwe huisstijl is frisser en strakker. Het resultaat is één heldere en herkenbare identiteit die heel goed laat zien waar we voor staan, namelijk service en betaalbare kwaliteitsproducten." Eind dit jaar moeten acht van de 43 Kippie-winkels zijn gerestyled. Pieter: ,,Onze groeistrategie gaat heel geleidelijk. We halen groei uit onze bestaande winkels aangevuld met openingen van enkele nieuwe winkels per jaar. Ons doel is niet kwantiteit, maar kwaliteit."

Er wordt ook gewerkt aan online verbeteringen, vooral voor het bestellen en binnenkort het bezorgen van de Kippiepannen. Pieter: ,,Winkels en webshop zijn uiteindelijk elkaars verlengstuk."

Door de ondernemer zoveel mogelijk te ontzorgen, kan hij of zij de volledige focus op de winkel leggen

Pieter Krijgsman, Kippie