Tot die tijd moeten klanten zich behelpen met de broodkeet achter de winkel. Maar straks krijgt de clientèle er wel een veel grotere winkel voor terug, belooft Wijand Stegeman.
Pick-up point
Heel bijzonder is straks de aanwezigheid van een pick-up point: een plek waar klanten hun online bestelde broodjes en lekkernijen afhalen op een moment dat het hen past. ,,Die website die ik nu heb loopt nog niet goed genoeg. Maar als klanten online bestellen en vervolgens toch nog in de rij komen te staan, vinden ze dat niet prettig. Dat begrijp ik. Maar een snelkassa vind ik ook geen goed idee. Daarom gaan we zo'n pick-up point beginnen. De klanten krijgen als ze online besteld hebben een code waarmee ze bij wijze van spreken ook 's nachts hun spullen kunnen komen afhalen.''
Lees ook: Brood bakken heeft nog steeds toekomst
De verbouwing moet voor een betere en efficiëntere zogeheten routing zorgen. In de winkel en bakkerij heeft Wijnand Stegeman zo'n 25 mensen aan het werk. De verbouwing levert ruim honderd vierkante meter extra oppervlakte op. Stegeman heeft die ruimte nodig voor een chocolaterie waardoor hij een vel ruimer assortiment aan chocolade kan aanbieden. ,,Daar is tegenwoordig veel vraag naar. Ik heb een paar maanden geleden een chocolatier aangenomen.''
Officiële opening
Momenteel kan hij zijn klanten, zij het wat provisorisch, nog steeds bedienen, maar begin september is de winkel een week lang gesloten. Dat is in de periode dat er de jaarlijkse Larense kermis is. Bakker Wijnand heeft afspraken gemaakt met een collega-bakker die dan extra brood bakt om de klanten van Stegeman te voorzien. Op 9 september zal de vernieuwde bakkerswinkel naar verwachting weer open zijn. Dan is er nog geen officiële opening. Die heeft bakker Wijnand Stegeman gepland op zondag 12 november.