Nieuws Actueel

Vijf miljoen omzet door andere strategie

De Breed & Partners ondersteunt al 35 jaar technologisch-innovatieve bedrijven bij het verkrijgen van subsidies en fiscale maatregelen. ,,Maar er is concurrentie bij gekomen'', zegt directeur Arno van Klinken (44). ,,Om het rendement te verbeteren, hebben we ons bedrijf aangepast.''

RENÉ BOGAARTS | De Ondernemer i.s.m. De Breed & Partners 7 november 2017

Arnovan Klinken 01

Een van de dingen waar Van Klinken en zijn mede-directeur mee zijn begonnen, is nieuwe diensten aanbieden. ,,We helpen onze tweeduizend klanten nu ook bij het vinden van eigen en vreemd vermogen, zoals leningen en risicokapitaal'', zegt hij. ,,Waar we een paar jaar geleden 3600 euro omzet per account haalden, is dat nu gestegen tot ruim boven de 4000 euro.''

,,We zijn ook anders gaan werken. Onze technisch opgeleide mensen zijn zich ook in de financiële wereld gaan verdiepen. Daardoor kunnen zij meer voor klanten betekenen'', legt Van Klinken uit. ,,Daarnaast zijn we in teams gaan werken, die elk omzetverantwoordelijk geworden zijn. Ze kunnen buiten de gebaande paden werken. Dat werkt motiverend.''

Werkprocessen stroomlijnen

De Breed & Partners heeft de werkprocessen gestroomlijnd en geïnvesteerd in de frontoffice. ,,De mensen die het eerste contact leggen met klanten zijn zo opgeleid dat ze de consultants veel werk uit handen kunnen nemen. Die kunnen dan op hun beurt meer werk voor de klanten doen. Bovendien zijn veel terugkerende werkzaamheden geautomatiseerd, waardoor we gemakkelijker kunnen omschakelen.''

De omzet, die nu rond de vijf miljoen euro schommelt, is in die periode met dik 20 procent gestegen. ,,En wat het belangrijkst is'', zegt Van Klinken, ,,is dat de klanttevredenheid is toegenomen. De zogeheten Net Promoter Score (NPS), die weergeeft hoe zeer men ons bij andere bedrijven zou aanbevelen, bedraagt in onze branche gemiddeld 28 punten. Wij scoorden er in 2009 slechts 24, maar dat was in 2014 al toegenomen tot 31,5 punten, een stijging van 30 procent. Sindsdien is de score stabiel.''

Tijd om te groeien

Volgens Van Klinken is het tijd om te groeien, zonder dat er nu nog grote interne investeringen hoeven plaats te vinden. Begin dit jaar werkten er 33 mensen bij De Breed & Partners. Eind dit jaar zijn dat er naar verwachting 40.

Arnovan Klinken 02

De mensen die het eerste contact leggen met klanten zijn zo opgeleid dat ze de consultants veel werk uit handen kunnen nemen

Arno van Klinken, De Breed & Partners