Picnic ging in september 2015 van start en heeft inmiddels 24.000 klanten in Amersfoort, Leusden en Soest. Onlangs lanceerde Picnic een app waarmee de bestelling op een kaart tot op de minuut gevolgd kan worden.
Middelgrote gemeenten
Dit jaar hoopt Picnic nog verder te groeien. Er staan tien tot vijftien nieuwe steden op de planning. ,,We hebben er nooit een geheim van gemaakt dat we onze dienst in 2017 willen uitbreiden'', aldus Joris Beckers, mede-oprichter van Picnic. ,,We denken daarbij aan middelgrote gemeenten zoals Apeldoorn, Gouda en Zoetermeer.''
Tekst gaat verder onder de foto
Een jaar geleden begon het bedrijf met bezorgen in Amersfoort. In die stad gaan de studentbezorgers inmiddels langs bij 12 procent van de huishoudens. Picnic rekent voor bezorgen geen kosten en belooft de laagste prijs van alle online supermarkten. Hoe denkt het bedrijf met die formule ooit winst te gaan maken?
Verdienmodel
„Wij hebben geen supermarkt”, zegt Ruben Vermijs, verantwoordelijk voor de marketing van het bedrijf. „Er verdwijnt geen geld in huur, gas, water en licht, we hebben niet de 100 man personeel die een supermarkt nodig heeft en we hoeven niet open te zijn buiten de piekuren.” Ook gooit Picnic volgens Vermijs vrijwel niets weg, omdat het bedrijf tot op het brood nauwkeurig inkoopt. Het gevolg is een beperkte keuze, maar dat is volgens Vermijs geen probleem, ook omdat het bedrijf zijn aanbod op aanvraag uitbreidt.
Aanbevolen artikelen:
Bezorgdiensten Picnic, Jumbo en Albert Heijn getest