Actueel

Owlin: Flink verdienen met 'upcoming news'

beeld deondernemer
Leestijd 1 minuut
Lees verder onder de advertentie

In de nok van een onopvallend kantoorpand op steenworp afstand van de Heineken Brouwerij kijkt Bob Koster met een tevreden blik uit over de stad Amsterdam. De 36-jarige verkoopdirecteur memoreert hoe hij en zijn teamgenoten minder dan een jaar geleden nog bivakkeerden in twee kleine kamertjes in Utrecht. "Met muf ruikend tapijt op de grond." En kijk ons nu eens, zie je hem denken.

Up-to-dateAfgelopen week aanschouwde Koster in filmmuseum Eye in Amsterdam-Noord de lancering van de KPMG Cyber Trend Index, een real time overzicht van trends en bedreigingen op het gebied van cyber security. Het is een instrument dat Owlin samen met KPMG ontwikkelde en up-to-date houdt. "Zit je daar met honderd KPMG-managers en -klanten in het Eye te kijken naar een scherm en zie je ineens op groot formaat die uil van ons verschijnen", vertelt Koster. "Toen dacht ik wel even: Wooh! Het gaat nu wel heel snel allemaal."

LeeuwardenHet verhaal van het piepjonge innovatiebedrijf Owlin begint in 2012 bij twee tieners in Leeuwarden: Bas van Ooyen en Richard Kraaijenhagen, toen nog leerlingen van het Friesland College. Twee mbo-studenten technische informatica, met op zak een zelfbedachte technologie. Kraaijenhagen sloeg anderhalf jaar geleden een andere weg in, Van Ooyen, inmiddels 24, ging onverminderd door met Owlin.

Lees verder onder de advertentie

Lees het hele verhaal via de website van de Volkskrant.