De gelanceerde reclamecampagne van Suitsupply stuitte veel mensen eind februari tegen de borst. Op de poster waren twee mannen in een pak te zien die van de borsten van een vrouw afgleden.Er werden al eerder tegenreacties georganiseerd en dinsdag, op Internationale Vrouwendag, wordt er een ludieke actie aan het rijtje toegevoegd. Op de Universiteit van Amsterdam zal Lyle Muns, voorzitter van Dwars, een nieuwe poster lanceren. Onder de noemer 'Suit Supply Reversed' worden de rollen omgedraaid: de man in de sexy rol en de vrouw als succesvol persoon geportretteerd. De poster is tot stand gekomen in samenwerking met Doetank Peer, Emancipator en het tv-programma Jan Rijdt Rond. De plakacties zullen ook in Leiden, Groningen en Utrecht plaatsvinden."Het is een reactie op de controversiële postercampagne van Suitsupply", zei Muns tegen AT5. De organisatie wil geen boze, zure campagne voeren. "Maar we willen wel mensen aan het denken zetten. Want zulke campagnes worden altijd gevoerd met vrouwen, nooit met mannen."
Plakactie tegen Suitsupply-campagne
Geschreven door: Redactie De Ondernemer
Leestijd 1 minuut
GroenLinks-jongerenorganisatie Dwars reageert met een plakactie op de omstreden reclamecampagne van Suitsupply. Dit keer zijn de genderrollen omgedraaid. "We willen mensen aan het denken zetten", zeggen ze in Het Parool.
Lees verder onder de advertentie