,,Wij willen daar zijn waar onze klanten zich bevinden, afgestemd op hun behoeften van dat moment. Offline en online staan hierbij niet los van elkaar, maar zijn complementair en versterken elkaar. Deze pilot is een mooie aanvulling om nog beter op de behoeften van dat moment in te spelen”, legt Roland van den Berg, director e-Commerce van Kruidvat, uit.
,,Jong volwassenen en gezinnen met jonge kinderen zijn al gewend aan het integreren van snelle online diensten binnen hun leefstijl en willen producten met een simpele druk op de knop snel thuisbezorgd krijgen. Dit geldt ook voor oudere klanten die minder mobiel zijn en snel bepaalde verzorgingsproducten in huis willen hebben. Door bestellingen dezelfde dag thuis te bezorgen verbeteren we onze service.”
Een duurzame levering
Voor Kruidvat Vandaag in Huis gaat de voordeeldrogisterij de samenwerking aan met Packaly, een duurzame same-day delivery koeriersdienst van winkel tot voordeur. Met Packaly worden bestellingen vanuit vijf Kruidvat-winkels in Den Haag met de fiets CO2-neutraal thuisbezorgd.
Lees ook: Nóg snellere bezorging: deze bezorgservice brengt jouw producten binnen een uur bij de klant
Uitrol naar andere regio’s
Op den duur wil Kruidvat gaan werken met nog kortere bezorgmomenten. Van den Berg: ,,We werken eerst toe naar twee uur en uiteindelijk zelfs naar één uur. De kwaliteit en snelheid van onze dienstverlening gaan hiermee nog verder omhoog. De ervaringen die we opdoen met de pilot in Den Haag worden ingezet om onze bezorgmogelijkheid verder te optimaliseren en uiteindelijk ook in andere regio’s uit te rollen.''