Nieuws Retail

Oranje Leeuwinnen: partnership Blokker en KNVB

Twee oranje gekleurde merken hebben elkaar gevonden, en hoe: Blokker en de KNVB gaan samen het WK voetbal voor vrouwen op de kaart zetten. Blokker wordt partner van het Nederlands vrouwenelftal en wil er komende 'een groot feest' van maken.

Redactie De Ondernemer / MVO 29 maart 2019

Blokker 18

Het Nederlandse vrouwen-voetbalelftal krijgt met Blokker op weg naar het komende WK in Frankrijk één van haar grootste licentiepartners ooit.

Blokker wil rond de deelname van de OranjeLeeuwinnen aan het WK 'de enthousiaste en warme Oranjesfeer creëren die we in Nederland graag met zijn allen beleven'. Blokker zet daarvoor een grootscheepse TV-campagne in en alle Blokkerwinkels ademen straks de WK-koorts rond de Leeuwinnen uit met dus veel merchandising. Het WK vindt van 7 juni tot en met 7 juli plaats in Frankrijk, maar de campagne zal al eerder starten. De komende periode maken de KNVB en Blokker verder bekend hoe dat eruit gaat zien.

Oranjegevoel

Ludo Bijvoet, algemeen directeur van Blokker: “Als kind keek ik al uit naar elk groot voetbaltoernooi waarbij we met familie en vrienden voetbal konden kijken en juichen voor Oranje. Als Hollands familiebedrijf kent Blokker dat gevoel als geen ander. Dat we nu samen met de speelsters en de KNVB een echte WK-sfeer kunnen bouwen, maakt me dan ook ontzettend trots.”

“Het team heeft de afgelopen jaren zoveel schitterende prestaties geleverd, zij verdienen ook echt onze steun. Wij beloven Nederland dan ook dat we alles uit de kast zullen halen: Oranje merchandise, speciaal aangeklede winkels en TV-reclames, wij gaan er alles aan doen om er één groot feest van te maken!”

Jan Dirk van der Zee, KNVB-directeur verantwoordelijk voor het vrouwenvoetbal, over het partnerschap: “Na het geweldige succes van twee jaar geleden zijn we op zoek gegaan naar een partner die ons kan helpen om de Oranjesfeer dit WK nog verder te versterken. Wij geloven erin dat Blokker als oer-Hollands merk als geen ander weet hoe bijzonder zo’n WK-gevoel is en we hebben het partnerschap dan ook in groot vertrouwen getekend.”

“Het aangaan van dit licentiepartnerschap, op zulke schaal, vormt een nieuwe mijlpaal voor het vrouwenvoetbal en zal de aandacht voor het team alleen nog maar versterken. Ik heb al een glimp kunnen opvangen van de campagne en ben ervan overtuigd dat we hiermee het WK 2019 feestelijker dan ooit gaan aftrappen.”