Nieuws Retail
Overname Bruna door Audax gaat door: samen 1300 winkels
De ACM is akkoord, Bruna en Audax Groep mogen en gaan dus hun krachten bundelen. De nieuwe organisatie telt 1.700 medewerkers en een retailnetwerk van zo'n 1300 winkelpunten. Bruna blijft onder de eigen naam actief op de Nederlandse markt.

Bruna leidend merk Audax Groep
Onder de vlag van Audax zijn onder andere de (franchise)labels AKO, The Read Shop, Marskramer, Plantage en Toys2Play actief. Bruna wordt een leidend merk onder de vlag van Audax Groep. Beide partijen verwachten door schaalvoordelen, een grotere inkoopkracht en gecombineerde knowhow sterker en efficiënter in de markt te opereren.
Het samengaan zorgt voor optimalisatie en kwalitatieve versterking van het gecombineerde retailnetwerk in steden, dorpen en high traffic locaties zoals stations en vliegvelden.
Lees ook: Retailexpert Hans van Tellingen: aankoop Bruna door Audax Groep goede zet
'Retailformule Bruna past naadloos bij Audax'
In een persbericht geven de beide ceo's en de voorzitter van de Raad van Bestuur van Audax Groep een eerste reactie. Hubert de Leeuw: ,,Deze krachtenbundeling is een volgende stap in de ontwikkeling van Audax, als familiebedrijf met haar wortels sterk in tijdschriften en boeken zijn wij klaar voor een nieuwe toekomst."
Casper de Nooijer, ceo Audax Groep: ,,De afronding van de overname is voor ons het startsein om aan de feitelijke integratie van de ondernemingen te beginnen. Wij verwachten samenvoeging van teams, processen en systemen in juni af te ronden."
Stefan Hutten, de huidige ceo van Bruna, beoogd cco en lid van de Raad van Bestuur van Audax Groep: ,,De retailformule van Bruna past naadloos binnen het portfolio van Audax en kan zich door de ketenkracht van Audax verder ontwikkelen. We zijn blij dat we kunnen starten met de integratie."