Samen met investeerder Marco Ouwekerk, eigenaar van Hans Boodt Mannequins, begon hij een paar jaar geleden - na een flinke zoektocht - in de Hofbogen met wat in Rotterdam iets onbekends was: op maat gemaakte jeans. "Zeg geen spijkerbroek, dat is zo 2015!’’ Sinds enkele weken is daar nog iets bijgekomen. "Uit speciaal geweven jeansstof uit Japan heb ik een basisbroek samengesteld. De klant kan daar eigen accessoires, in onze taal trims, aan toevoegen om zo een betaalbare eigen jeans te kopen. Het stiksel is van groene draad, de kleur van Rotterdam.”
Cold brew
Enkele overijverige Rotterdamse ambtenaren vormden de grootste hobbel. Niek wilde horeca in zijn zaak hebben. "Het kostte heel wat bloed, zweet en tranen om ze te overtuigen dat horeca erg belangrijk is. Waarom? De huidige consument gaat winkelen voor zijn plezier. Hij moet worden vermaakt, iets beleven. Een goede kop koffie - bijvoorbeeld cold brew - hoort daarbij, maar het verhaal achter denim ook."
Ben jij een doorzetter en wil je in deze rubriek? Mail naar: regiorotterdam@deondernemer.nl.
Wie: Niek Logger (27)Wat: op maat gemaakte jeansWaar: RotterdamSinds: 2013Grootte: twee á drie medewerkersContact: denoism.com