Nieuws Actueel
Persgroep maakt shortlist bekend van Creative Press Challenge
De Agency Shortlist van de jaarlijks terugkerende Persgroep-reclamewedstrijd Creative Press Challenge is dinsdag bekend gemaakt. Ook de juryleden zijn geen geheim meer.

De opdracht voor de deelnemende agency's is duidelijk; vang de Plastic Soup Foundation in één pagina. De bureaus zijn allen uitgenodigd, om de kwaliteit van het deelnemersveld te waarborgen. Creative directors ontvangen deze week een uitnodiging om hun grootste talent onder de dertig jaar te selecteren. Degenen die niet zijn uitgenodigd hoeven niet te treuren; er worden tien wildcards weggegeven aan teams die hun plaats in de wedstrijd weten te veroveren met een briljante mail naar info@creativepresschallenge.nl. De volledige lijst vind je hier.Jury
De jury bestaat uit een aantal gelouterde namen uit de reclamewereld. Dit zijn Ewoudt Boonstra (voorheen KesselsKramer, W + K Portland en 72andSunny LA), Dave Canning (Executive Creative Director 180 Amsterdam), Mervyn ten Dam (Executive Creative Director & Founder ACHTUNG!), Philippe Remarque (Hoofdredacteur de Volkskrant) en Maria Westerbos (Oprichter & Directeur Plastic Soup Foundation).
Winnaar
De drie beste ideeën worden er door de jury uitgepikt en het creatieve hart van de jury kiest de uiteindelijke winnaar. Het winnende product wordt in zijn geheel in de Volkskrant geplaatst én het winnende bureau komt met een exclusief interview in het dagblad te staan. Om het af te maken wordt het idee naar Cannes ingezonden.