De gehele detailhandel haalde 5,9 procent meer omzet dan een jaar eerder. Dat komt vooral door de hogere prijzen. Het volume, dus de hoeveelheid spullen of voedingsmiddelen die winkeliers verkochten, daalde met 2,1 procent ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar.
Ook online nam de omzet van winkeliers toe. Daarbij waren het vooral voedingsmiddelenzaken, zoals onlinesupermarkten, die hogere opbrengsten behaalden
Bij de non-foodwinkels stegen de opbrengsten met ruim 4 procent. De omzet nam toe bij schoenenverkopers, meubelzaken en doe-het-zelfwinkels. Maar winkels die consumentenelektronica verkopen, kampten met een daling. Supermarkten en andere winkels in voedingsmiddelen zetten ruim 6 procent meer om, maar verkochten 3,2 procent minder.
Ook online nam de omzet van winkeliers toe. Daarbij waren het vooral voedingsmiddelenzaken, zoals onlinesupermarkten, die hogere opbrengsten behaalden.
Lees ook: Prijzen stegen in september met slechts 0,2 procent