Actueel

Zandvoortse tv-tweeling (22) scoort met eigen modemerk

beeld deondernemer
Leestijd 3 minuten
Lees verder onder de advertentie

Twee keer per jaar vliegen ze naar Hongkong, naar de producenten van de trendy kleding die zij ontwerpen. Maar gewoon economy class hoor, grinniken Marie en Julie Reinders (22). Gezien de explosieve groei van hun eigen merk zouden ze zich best tickets tussen de andere zakenmensen in de business class kunnen permitteren. Maar, zeggen ze: ,,Wij willen zo veel mogelijk geld in het bedrijf houden. En anders kopen we liever een mooie tas. Of lekker eten.''

De thee komt met een stukje brownie, dat - hop - in hun monden verdwijnt. ,,Wij houden veel te veel van eten, ook van 'slecht voedsel'. Hamburgers, KFC, alles'', zegt Julie. Het is de hoofdreden waarom hun fotomodellenloopbaan, die ze op hun 6de begonnen, een paar jaar geleden stagneerde. Marie: ,,Twee mooie meisjes die ook nog op elkaar lijken, daar was behoorlijk veel vraag naar. Met ons konden kledingfabrikanten op één foto twee verschillende kleuren van dezelfde trui of jas laten zien. Maar ja, eten vinden we dus heel erg lekker.''

Wij willen zo veel mogelijk geld in het bedrijf houden. En anders kopen we liever een mooie tas. Of lekker eten

Marie en Julie Reinders

Lees ook: Jorgen Raymann: eerst een miljoen per jaar, daarna ging het mis

Lees verder onder de advertentie
beeld deondernemer

Catwalk

Ze gingen wel door in de mode, maar aan de andere kant van de catwalk, als ontwerpsters van kleding voor jonge meiden. In drie jaar tijd verzamelden ze 75.000 volgers op Instagram en inmiddels dragen invloedrijke vrouwen op sociale media - zogeheten influencers - hun creaties in vlogs en op foto's: vlogster Monica Geuze, het Amerikaanse model Hailey Baldwin en bovenal de Secret Angels: de modellen van het lingeriemerk Victoria's Secret. Óók Romee Strijd, die bijna 3,5 miljoen volgers heeft vergaard op Instagram dankzij haar modellenwerk. Marie: ,,Tijdens de New York Fashion Week droeg zij een trui van ons tussen twee shows door en dat liet ze zien op Instagram. Als één van ons dat ontdekt, belt ze de ander direct op, al is het midden in de nacht. En dan? Huilen natuurlijk!''

Hard op weg naar 100.000 Instagram-volgers, een meer dan goedlopende webshop, 180 fysieke verkooppunten in Nederland, ieder kwartaal een grotere plus in de boeken en concurrenten die hun ontwerpen vrijwel kopiëren. Laat de naam Reinders vallen op een schoolplein met pubermeiden en ze weten waar het over gaat: oversized kleding, als tegenwicht tegen alle slim fit die al op de markt was voor hun doelgroep.

Lees verder onder de advertentie

Sprankelend

,,Toen we ermee begonnen, wisten we eigenlijk al dat het een succes zou worden'', zegt Julie Reinders in het nieuwe RTL-programma Vermogens in Nederland, waarin vanaf vanavond rijke Nederlanders naar hun drijfveren, tips en trucs wordt gevraagd. Bijvoorbeeld de bekende ondernemers Hennie van der Most, oud-voetbalinternational Demy de Zeeuw en zakenvrouw van het jaar Elske Doets. Maar dus ook twee sprankelende 22-jarige meiden uit Zandvoort, die net samenwonen met hun vriendjes ('soms zijn we 's avonds bezig voor het bedrijf, dan hebben ze even pech'), samen een Volkswagen Polo delen en toch al twaalf personeelsleden in hun bedrijf hebben rondlopen.

,,Geld boeit ons niet zo, we vinden het vooral leuk voor pap'', zegt Marie Reinders. ,,Hij heeft drie dochters gekregen, wij willen heel graag dat onze achternaam op één of andere manier een toekomst heeft. Dat lijkt zo wel te gaan lukken.''

beeld deondernemer
Lees verder onder de advertentie

Eén gevaar, waar al zo veel compagnons aan ten onder gingen - familie of niet: heibel in de tent. Marie knikt: ,,Dat weten we. Maar tot nu toe hebben we geen ruzie gehad. We zijn wel eens twee minuten boos, maar daarna hebben we elkaar toch weer nodig.''

Vermogens in Nederland, maandag, dinsdag en woensdag om 22.30 uur op RTLZ.