Mijlpalen
Netflix gaat als een trein: de online streamingservice die in 1999 begon als dvd-thuisbezorgdienst, is nu in maar liefst 190 landen beschikbaar. Vorige maand werd de magische grens van 100 miljoen abonnees wereldwijd overschreden.
En daar stopt het niet. Want naast 100 miljoen abonnees, heeft Netflix voor het eerst meer klanten in het buitenland (52,03 miljoen) dan in het thuisland VS (51,92 miljoen). Hoewel Yellin er geen specifieke uitspraken over wil doen, komen er hiervan veel uit Nederland.
Lees ook: Bouw een band op met je klanten door social media marketing in te zetten
Technologie
Een van de belangrijkste redenen dat Netflix het zo goed doet is de gigantische investering in technologie. Voor de beeldvorming: dit jaar gaat er 1 miljard dollar naar technologie, versus 6 miljard naar de aankoop van films en series.
Yellin legt uit: ,,De besturing moet zo eenvoudig als mogelijk zijn. Mensen moeten geen seconde hoeven na te denken over de onderliggende technologie.”
De ultieme klantenervaring in 7 lessen
Hoe zorgt Netflix voor de ultieme klantenervaring? Niet alleen door een aantal slimme dingen toe te passen, maar vooral door altijd te luisteren naar de klant. Dit zijn de 7 lessen van Todd Yellin die zorgen voor de optimale ervaring voor en een blijvende binding met de klant:
- 01.
Bufferen verboden!
- 02.
Personalisatie
- 03.
Blijven kijken!
- 04.
Geen filterbubbel
- 05.
Luisteren naar de klant
- 06.
Nederlands aanbod
- 07.
Commercieel én creatief succes
Het zou me verbazen als er over enkele jaren geen Nederlandse productie is.
Todd Yellin, vicepresident productinnovatie Netflix