Podcast

Smarter working, 5G, IoT; zo helpt Vodafone Business ondernemers met innoveren

Het nieuwe normaal dat we ons samen hebben aangemeten heeft er ook toe geleid dat we anders met ons werk omgaan. Thuiswerken is voor veel mensen nu de norm, maar ook in de toekomst zal er meer dan voor de crisis een balans ontstaan tussen werken op kantoor, op locatie en thuis. Dat leidt tot een nieuwe visie op de inzet van technologie en netwerken bij Vodafone Business en daarover spraken we in een podcast met John van Vianen, directeur zakelijke markt bij VodafoneZiggo.

John van Vianen 2

John van Vianen, directeur zakelijke markt VodafoneZiggo

Van onze redactie 17 juni 2020

In de podcast gaat Vianen in op de voordelen van smarter working voor met name kleinzakelijke ondernemingen. De thuiswerk-scan en de implementatie van best practises zorgen ervoor dat niet alleen verbindingen, veiligheid en databeheer optimaal functioneren. Ook de wijze waarop een ondernemer zijn medewerker het beste kan aansturen en begeleiden wordt daarin meegenomen.

Vernieuwing binnen tien weken

Bij innovatie en technologie is het vaak de mens die het meeste voor belemmering zorgt. De afgelopen weken hebben aangetoond dat bij veel ondernemingen opeens wel allerlei vernieuwing mogelijk was. Wat normaal gesproken twee jaar kan duren, gebeurde nu vaak binnen tien weken. De inzet van 5G en Internet of Things (IoT) speelt daarbij een grote rol. VodafoneZiggo heeft 5G in mei uitgerold en Van Vianen geeft aan dat er eind juli een volledig dekkend netwerk is in Nederland. Hij gaat in de podcast in op de mogelijkheden voor ondernemers (snelheid, data, nieuwe toepassingen) en reageert ook op de ophef die rond het nieuwe netwerk is ontstaan.

Efficiëntie, tijdwinst en nieuwe mogelijkheden om een business op te bouwen of aan te passen, ze worden benoemd in de podcast. Meer weten over de mogelijkheden van Vodafone Business? Dat kan hier.

De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Goudmijn of valkuil: dit vinden deze online marketingexpert en psycholoog van data

Dat grote bedrijven als bol.com en Spotify data van klanten gebruiken om de consument nog beter te koppelen aan het gebodene en de relatie te verstevigen, dat mag natuurlijk geen geheim meer heten. Maar wat kan jij als ondernemer daarvan leren? Wat zijn de valkuilen? Hoe zit het met privacy? Michel Ariëns en Patrick Wessels leggen het je uit in aflevering 5 van Aandachtstrekkers.

Details
De Ondernemer Podcasts Thijs van Dijk Thijs Talks
Thijs Talks

Caroline van Turennout (Zeeman): 'Online is er nog veel te doen'

Het is alweer tijd voor de achtste aflevering van de podcastserie Thijs Talks. Presentator Thijs van Dijk is nog altijd actief met het samenstellen van het ultieme marketingelftal. De volgende kandidaat is Caroline van Turennout, verantwoordelijk voor de marketing, communicatie en e-commerce bij textielsuper Zeeman. Welke positie krijgt zij op het veld? Beluister nu de podcast. ,,We zijn internationaal al behoorlijk actief. Maar er kan nog meer.''

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

'Dat Formule 1 via Netflix slim nieuwe fans scoort, kunnen ondernemers ook'

Wat begint met Netflix, de Formule 1 en de populaire serie Drive to Survive, eindigt in deze podcast met tips voor ondernemers hoe zij zelf die slimme strategie kunnen toepassen om nieuwe fans, klanten, consumenten te binden. Kijktip: Drive to Survive. Luistertip: aflevering 4 van Aandachtstrekkers.

Details
De Ondernemer Podcasts De Zo Genaamde Podcast
De Zo Genaamde Podcast

Hoe EARTH Water volgens Henk Witteveen na b2b-markt ook retailwereld verovert

Henk Witteveen is samen met Patrick de Nekker verantwoordelijk voor het succes van EARTH Water. 100 procent van de nettowinst gaat naar waterprojecten in landen waar het hard nodig is. Ook hebben de twee de overstap gemaakt naar totaal plasticvrij en zijn ze bezig EARTH Water in de supermarkten te zetten. Hoog tijd voor presentator Floris Hülsmann om Witteveen uit te nodigen voor een aflevering van De Zo Genaamde Podcast.

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Is het abonnementsmodel het juiste model voor jouw dienst of product?

In de nieuwe podcastserie Aandachtstrekkers signaleren Michel Ariëns en Patrick Wessels online trends. De investeerder in startups en founder van online marketingbureau .CREW en de consumentenpsycholoog annex Raad van Advies-lid koppelen dat aan de psychologie van de klant. En ze adviseren hoe ondernemers daar goed op kunnen inspelen. In aflevering 1 draait het om abonnementsmodellen en wat de ondernemer aan deze modellen kan hebben. En wat betekent het voor de consument? Je hoort het in de podcast.

Details
De Ondernemer Podcasts Roland Tameling De Ondernemer Onderweg
De Ondernemer Onderweg

Ronald Kooyman (Louwman): hoe je evenementenlocatie èn museum draaiende houdt in coronatijd

Je hebt één van de allermooiste autocollecties van de wereld in een modern museum. Dat pand doet ook dienst als evenementenlocatie, borrels van bedrijven en andere bijeenkomsten. En dan die coronacrisis. Wat doe je dan? In deze De Ondernemer Onderweg vraagt presentator Roland Tameling het de directeur van het Louwman Museum - want daar hebben we het over - Ronald Kooyman.

Details