Aangeboden door Flatline Agency
Branded Content Branded Content
Techstartup Orange and Lemons (Nu Flatline Agency) groeit als kool: 'Als niemand het kan, doen we het gewoon zelf'
‘Als werkelijk niemand het op de juiste manier kan doen, dan doen we het gewoon zelf.’ Dat is wat Dylan Laseur (23) en zijn broer Robin (28) dachten toen ze een techbedrijf zochten om hun website te laten bouwen. Veel te hoge kosten, nog langere wachttijden en een ongeschikte programmeertaal zorgde voor een dikke streep door externe hulp. Met Orange and Lemons (Flatline Agency) bedient het duo samen met zes medewerkers inmiddels bedrijven van over de hele wereld.

Dylan Laseur (rechts), medeoprichter van Orange & Lemons: ,,Onze klant moet ontlast worden en doen waar hij goed in is, namelijk ondernemen. Ondertussen maken wij die puntgave website of app voor hem.”
Meer informatie Orange and Lemons of nieuwsgierig wat ze voor jou kunnen betekenen? Kijk dan op Flatlineagency.com.
,,We zijn pas in mei 2019 begonnen, maar groeien ontzettend snel”, begint de jongste Laseur. ,,Dat komt voornamelijk omdat we gespecialiseerd zijn in het werken met een ijzersterke opensourcesoftware framework die geschreven is een programmeertaal die maar weinig techbedrijven hebben (Django, geschreven in programmeertaal Python, red.)."
,,Sorry, ik kan me voorstellen dat niet iedereen deze ingewikkelde taal begrijpt. Applicaties als Instagram, Spotify en YouTube draaien hier ook op. Volgens mij is de kwaliteit van de apps, websites en e-commerce die wij leveren daarmee wél duidelijk.”
Personeel Orange and Lemons (Flatline Agency) ondergaat eindeloze ontwikkeling
De software/programmeertaal waarmee Orange & Lemons (Flatline Agency) haar producten in elkaar zet, leent zich ervoor om onbeperkt aangepast te worden. Dat is nogal complex en dus moet de kennis van het achtkoppige team altijd up-to-date zijn om de hoogste kwaliteit te kunnen blijven leveren. ,,Om dat voor elkaar te krijgen, verplichten wij onze mensen om te studeren. Ongeveer vier uur per week. Ze kunnen zichzelf ontwikkelen onder werktijd en daar hebben we ons kantoor volledig op ingericht. En dat werkt. Het is heel gaaf om te zien met welke nieuwe dingen ze steeds aankomen.”
,,Robin houdt zich vooral bezig met deze medewerkers en ik neem het klantcontact voor mijn rekening. Ik probeer ze in gewone mensentaal uit te leggen wat wij precies doen en waarom wij de juiste partij zijn om ze verder te helpen.”
"Uiteindelijk zijn we Orange & Lemons begonnen. In de kelder bij mijn broer in huis. Haha! Zaten we daar met vier man keihard te programmeren"
Gebroeders Laseur kregen zetje uit onbekende hoek
Dat de jongemannen kwaliteit in huis hebben, wisten ze wel. Ze hadden er alleen een zetje uit onbekende hoek voor nodig om tot dat besef te komen. De broers wilden een online platform oprichten om de verhuurmarkt voor huizen volledig te digitaliseren. Dylan vertelt dat hij en Robin er maandenlang ’s nachts aan zaten sleutelen, maar dat het project door studie en ‘gewoon werk’ niet volledig afgerond kon worden.
En dus werd er een externe specialist in het leven geroepen. Althans, dat was de bedoeling. ,,We ontvingen offertes met bizar hoge prijzen. Deze bedrijven lieten het aantal arbeidsuren flink over de kop gaan en dan heb ik het nog niet eens over de wachttijd die erbij hoorde. We hebben partijen uit heel Europa aangeschreven, maar niemand kon dit tegen een normaal tarief voor ons doen. Wij hadden er dus eigenlijk geen tijd voor, maar besloten het dan toch maar zelf te doen.”
Van kelder naar kantoor in de hoofdstad
En hoe. De site was nog maar net in de lucht voordat de eerste mensen zich al aandienden met de vraag of de Laseurs ook voor hen aan de slag konden. Dylan: ,,We besloten de verhuurmarkt te laten voor het wat het was om ons volledig te kunnen storten op ons techbedrijf. Hier zijn we écht goed in en we beleven er ook nog eens veel meer plezier aan."
,,Uiteindelijk zijn we Orange & Lemons begonnen. In de kelder bij mijn broer in huis”, voegt hij er lachend aan toe. ,,Zaten we daar met vier man keihard te programmeren. De zaken gingen als een raket waardoor we al snel verhuisde naar een mooi pand in Amsterdam, vlakbij Artis. We hebben nu klanten ter grootte van Google.”
Oprichters Orange and Lemons 'net zo fris' als gele sinaasappel in het logo
,,Waar de naam Orange & Lemons eigenlijk vandaan komt?”, herhaalt Dylan de vraag. ,,We wilden iets opvallends. Iets dat bleef hangen. Daar is een gele sinaasappel uit voortgekomen: lekker fris. Net zoals wij dat zijn. We zijn technisch sterk onderlegd en bij ons weet je van tevoren waar je aan toe bent. Met het design kunnen wij vrijwel direct beginnen, bij ons hoef je geen twee maanden te wachten en bovendien weet de klant precies wat het allemaal gaat kosten. Geen verrassingen achteraf. Wij willen onze klant volledig ontlasten zodat hij kan doen waar hij echt goed in is, namelijk ondernemen. Ondertussen maken wij die puntgave website of app voor hem.”
Meer informatie Flatline Agency (eerder Orange & Lemons) of nieuwsgierig wat ze voor jou kunnen betekenen? Kijk dan op Flatlineagency.com