Podcast

Fitnessondernemer Han de Hair over de toekomst van de branche en vitaliteit in coronatijd

Op dag drie van de Week van de Ondernemer hebben we fitnessondernemer Han de Hair in de live radio-uitzending. De Hair is eigenaar van Gymnasion in Joure en tevens voorzitter van de Vereniging voor Exclusieve Sportcentra. In deze podcast met presentatoren Joni Hendrix en Thijs van Dijk (marcom-expert) benadrukt De Hair het belang van vitaliteit, juist tijdens de crisis.

Han hair gymnasion podcast liemes

Fitnessondernemer Han de Hair (tweede van links) in gesprek met Joni Hendrix en Thijs van Dijk.

Van onze redactie 18 november 2020

Natuurlijk is De Hair blij met de versoepeling voor het sporten in groepen die premier Mark Rutte en minister Hugo de Jonge dinsdagavond tijdens de persconferentie aankondigden. En met De Hair alle 110 fitnessondernemers die hij vertegenwoordigt. ,,Je ziet voorafgaand aan iedere persconferentie dat er al van alles wordt gelekt omtrent de maatregelen. De inhoud is doorgaans accuraat en dat zorgt ervoor dat wij ons goed kunnen voorbereiden op de nieuwe regels én de communicatie naar onze leden."

Veel fitnessondernemers zijn ook met oplossingen gekomen in de moeilijke tijden. De Hair zelf is bijvoorbeeld ook in gaan zetten op streamen en virtuele sportlessen. ,,We kunnen dus veel meer capaciteit draaien daardoor. En ik denk dat hier ook andere groep klanten in geïnteresseerd is.''

Lees ook: Wie wordt de Meest Inspirerende Ondernemer van 2020? Stem nu!

Fit blijven als de beste remedie tegen ieder virus

De eigenaar van Gymnasion geeft aan een serieuze scheur in de broek te hebben opgelopen als gevolg van de coronacrisis. En met hem natuurlijk alle andere fitnessondernemers. Kijkend naar deze ondernemers zegt De Hair te verwachten dat een aantal van hen de crisis niet zal overleven. Zijn oproep aan de politiek luidt dan ook dat zij de fitnessbranche niet moeten passeren. ,,Er is op deze wereld geen enkele wetenschapper die zal bestrijden dat fit blijven de beste remedie is tegen welk virus dan ook. Wij zijn een vitale factor."

Het hele interview met Han de Hair kun je via de mediaplayer bovenin dit artikel beluisteren.

Alles over, voor én door ondernemers in je mailbox.

Ontvang twee keer per week onze nieuwsbrief met inspirerende ondernemersverhalen en informatieve artikelen.

De Ondernemer

Jouw merk ook echt merkwaardig? Strateeg Niels Vrijhoeven vertelt hoe

Te gast in de podcastserie Namarama van host Floris Hülsmann is ditmaal Niels Vrijhoeven. Hij is freelance strateeg en heeft een zeer breed en interessant carrièrepad afgelegd. De reclamewereld is zijn basis, maar Vrijhoeven was ook nauw betrokken bij de oprichting van de aandelenapp BUX. Met die ervaring weet de strateeg alles over het 'merkwaardig krijgen van jouw merk'. Laat je inspireren en wie weet helpt het je verder als ondernemer.

Details
Aandachtstrekkers

Flitsbezorging: zo speel je als ondernemer in op bezorging in 10 minuten

Hoe zijn we eigenlijk beland van het wekelijkse rondje boodschappen in de supermarkt, naar thuisbezorging binnen tien minuten? Presentatoren Michel Ariëns en Patrick Wessels hebben het in deze aflevering van Aandachtstrekkers over flitsbezorging. Welke kant gaan we op, hoe ziet die toekomst eruit en hoe kun je daar als ondernemer op inspelen?

Details
Sleutel tot Succes

Taco Carlier (VanMoof): 'We wilden niet zomaar een bedrijf oprichten, maar een beweging beginnen'

Luister mee en neem een niet te willen missen blik achter de schermen van de meest succesvolle en innovatieve bedrijven van ons land, bij monde van de topondernemers zelf. Na Michiel Muller van Picnic is het in de podcastserie Sleutel tot Succes de beurt aan Taco Carlier, samen met broer Ties verantwoordelijk voor het wereldwijde succes van VanMoof.

Details
Boekencast De Ondernemer Leest

Boek Thijs Verheul 'is een goede, voor jonge, startende ondernemers'

'Motiverend, leerzaam en eerlijk verhaal over ondernemen op het scherpst van de snede. En heel leuk om het verhaal vanuit jouw perspectief te lezen – mijn respect voor jullie is nog verder gegroeid!'. Zo verwoordde Thomas Plantenga, ceo van Vinted, het boek 'Voor hoeveel heb je het verkocht' van Thijs Verheul, van wie hij United Wardrobe in 2020 overnam. Maar: wat vinden onze Boekencasters Tom van der Lubbe en Erno Hannink?

Details
Aandachtstrekkers

Herd mentality: waarom Bitcoin, vegan en alcoholvrij bier nu wel cool zijn

Herd mentality. Pardon? Herd mentality, het thema waar Aandachtstrekkers Michel Ariëns en Patrick Wessels uhm... Aandacht aan besteden in deze aflevering van de gelijknamige podcastserie. Wat de term betekent voor ondernemers en welke lessen er uit te trekken zijn, je weet het na een klein halfuur inspirerend luisterplezier.

Details
De Zo Genaamde Podcast

Van Heinosoft naar upMention: waarom een nieuwe bedrijfsnaam?

Presentator Floris Hülsmann heeft voor deze De Zo Genaamde Podcast-aflevering Geerten Schollaart van upMention in de studio te gast. Het bedrijf helpt opdrachtgevers bij zoekmachine-optimalisatie zodat ze (nog) beter online te vinden zijn. Schollaart, een van de eigenaren, legt de host uit waarom zijn bedrijf van naam is veranderd. Dat is niet alles, want er is iets met Kenia.

Details