Podcast

Fitnessondernemer Han de Hair over de toekomst van de branche en vitaliteit in coronatijd

Op dag drie van de Week van de Ondernemer hebben we fitnessondernemer Han de Hair in de live radio-uitzending. De Hair is eigenaar van Gymnasion in Joure en tevens voorzitter van de Vereniging voor Exclusieve Sportcentra. In deze podcast met presentatoren Joni Hendrix en Thijs van Dijk (marcom-expert) benadrukt De Hair het belang van vitaliteit, juist tijdens de crisis.

Han hair gymnasion podcast liemes

Fitnessondernemer Han de Hair (tweede van links) in gesprek met Joni Hendrix en Thijs van Dijk.

Van onze redactie 18 november 2020

Natuurlijk is De Hair blij met de versoepeling voor het sporten in groepen die premier Mark Rutte en minister Hugo de Jonge dinsdagavond tijdens de persconferentie aankondigden. En met De Hair alle 110 fitnessondernemers die hij vertegenwoordigt. ,,Je ziet voorafgaand aan iedere persconferentie dat er al van alles wordt gelekt omtrent de maatregelen. De inhoud is doorgaans accuraat en dat zorgt ervoor dat wij ons goed kunnen voorbereiden op de nieuwe regels én de communicatie naar onze leden."

Veel fitnessondernemers zijn ook met oplossingen gekomen in de moeilijke tijden. De Hair zelf is bijvoorbeeld ook in gaan zetten op streamen en virtuele sportlessen. ,,We kunnen dus veel meer capaciteit draaien daardoor. En ik denk dat hier ook andere groep klanten in geïnteresseerd is.''

Lees ook: Wie wordt de Meest Inspirerende Ondernemer van 2020? Stem nu!

Fit blijven als de beste remedie tegen ieder virus

De eigenaar van Gymnasion geeft aan een serieuze scheur in de broek te hebben opgelopen als gevolg van de coronacrisis. En met hem natuurlijk alle andere fitnessondernemers. Kijkend naar deze ondernemers zegt De Hair te verwachten dat een aantal van hen de crisis niet zal overleven. Zijn oproep aan de politiek luidt dan ook dat zij de fitnessbranche niet moeten passeren. ,,Er is op deze wereld geen enkele wetenschapper die zal bestrijden dat fit blijven de beste remedie is tegen welk virus dan ook. Wij zijn een vitale factor."

Het hele interview met Han de Hair kun je via de mediaplayer bovenin dit artikel beluisteren.

Alles over, voor én door ondernemers in je mailbox.

Ontvang twee keer per week onze nieuwsbrief met inspirerende ondernemersverhalen en informatieve artikelen.

De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Goudmijn of valkuil: dit vinden deze online marketingexpert en psycholoog van data

Dat grote bedrijven als bol.com en Spotify data van klanten gebruiken om de consument nog beter te koppelen aan het gebodene en de relatie te verstevigen, dat mag natuurlijk geen geheim meer heten. Maar wat kan jij als ondernemer daarvan leren? Wat zijn de valkuilen? Hoe zit het met privacy? Michel Ariëns en Patrick Wessels leggen het je uit in aflevering 5 van Aandachtstrekkers.

Details
De Ondernemer Podcasts Thijs van Dijk Thijs Talks
Thijs Talks

Caroline van Turennout (Zeeman): 'Online is er nog veel te doen'

Het is alweer tijd voor de achtste aflevering van de podcastserie Thijs Talks. Presentator Thijs van Dijk is nog altijd actief met het samenstellen van het ultieme marketingelftal. De volgende kandidaat is Caroline van Turennout, verantwoordelijk voor de marketing, communicatie en e-commerce bij textielsuper Zeeman. Welke positie krijgt zij op het veld? Beluister nu de podcast. ,,We zijn internationaal al behoorlijk actief. Maar er kan nog meer.''

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

'Dat Formule 1 via Netflix slim nieuwe fans scoort, kunnen ondernemers ook'

Wat begint met Netflix, de Formule 1 en de populaire serie Drive to Survive, eindigt in deze podcast met tips voor ondernemers hoe zij zelf die slimme strategie kunnen toepassen om nieuwe fans, klanten, consumenten te binden. Kijktip: Drive to Survive. Luistertip: aflevering 4 van Aandachtstrekkers.

Details
De Ondernemer Podcasts De Zo Genaamde Podcast
De Zo Genaamde Podcast

Hoe EARTH Water volgens Henk Witteveen na b2b-markt ook retailwereld verovert

Henk Witteveen is samen met Patrick de Nekker verantwoordelijk voor het succes van EARTH Water. 100 procent van de nettowinst gaat naar waterprojecten in landen waar het hard nodig is. Ook hebben de twee de overstap gemaakt naar totaal plasticvrij en zijn ze bezig EARTH Water in de supermarkten te zetten. Hoog tijd voor presentator Floris Hülsmann om Witteveen uit te nodigen voor een aflevering van De Zo Genaamde Podcast.

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Is het abonnementsmodel het juiste model voor jouw dienst of product?

In de nieuwe podcastserie Aandachtstrekkers signaleren Michel Ariëns en Patrick Wessels online trends. De investeerder in startups en founder van online marketingbureau .CREW en de consumentenpsycholoog annex Raad van Advies-lid koppelen dat aan de psychologie van de klant. En ze adviseren hoe ondernemers daar goed op kunnen inspelen. In aflevering 1 draait het om abonnementsmodellen en wat de ondernemer aan deze modellen kan hebben. En wat betekent het voor de consument? Je hoort het in de podcast.

Details
De Ondernemer Podcasts Roland Tameling De Ondernemer Onderweg
De Ondernemer Onderweg

Ronald Kooyman (Louwman): hoe je evenementenlocatie èn museum draaiende houdt in coronatijd

Je hebt één van de allermooiste autocollecties van de wereld in een modern museum. Dat pand doet ook dienst als evenementenlocatie, borrels van bedrijven en andere bijeenkomsten. En dan die coronacrisis. Wat doe je dan? In deze De Ondernemer Onderweg vraagt presentator Roland Tameling het de directeur van het Louwman Museum - want daar hebben we het over - Ronald Kooyman.

Details