Podcast

Fitnessondernemer Han de Hair over de toekomst van de branche en vitaliteit in coronatijd

Op dag drie van de Week van de Ondernemer hebben we fitnessondernemer Han de Hair in de live radio-uitzending. De Hair is eigenaar van Gymnasion in Joure en tevens voorzitter van de Vereniging voor Exclusieve Sportcentra. In deze podcast met presentatoren Joni Hendrix en Thijs van Dijk (marcom-expert) benadrukt De Hair het belang van vitaliteit, juist tijdens de crisis.

Han hair gymnasion podcast liemes

Fitnessondernemer Han de Hair (tweede van links) in gesprek met Joni Hendrix en Thijs van Dijk.

Van onze redactie 18 november 2020

Natuurlijk is De Hair blij met de versoepeling voor het sporten in groepen die premier Mark Rutte en minister Hugo de Jonge dinsdagavond tijdens de persconferentie aankondigden. En met De Hair alle 110 fitnessondernemers die hij vertegenwoordigt. ,,Je ziet voorafgaand aan iedere persconferentie dat er al van alles wordt gelekt omtrent de maatregelen. De inhoud is doorgaans accuraat en dat zorgt ervoor dat wij ons goed kunnen voorbereiden op de nieuwe regels én de communicatie naar onze leden."

Veel fitnessondernemers zijn ook met oplossingen gekomen in de moeilijke tijden. De Hair zelf is bijvoorbeeld ook in gaan zetten op streamen en virtuele sportlessen. ,,We kunnen dus veel meer capaciteit draaien daardoor. En ik denk dat hier ook andere groep klanten in geïnteresseerd is.''

Lees ook: Wie wordt de Meest Inspirerende Ondernemer van 2020? Stem nu!

Fit blijven als de beste remedie tegen ieder virus

De eigenaar van Gymnasion geeft aan een serieuze scheur in de broek te hebben opgelopen als gevolg van de coronacrisis. En met hem natuurlijk alle andere fitnessondernemers. Kijkend naar deze ondernemers zegt De Hair te verwachten dat een aantal van hen de crisis niet zal overleven. Zijn oproep aan de politiek luidt dan ook dat zij de fitnessbranche niet moeten passeren. ,,Er is op deze wereld geen enkele wetenschapper die zal bestrijden dat fit blijven de beste remedie is tegen welk virus dan ook. Wij zijn een vitale factor."

Het hele interview met Han de Hair kun je via de mediaplayer bovenin dit artikel beluisteren.

Alles over, voor én door ondernemers in je mailbox.

Ontvang twee keer per week onze nieuwsbrief met inspirerende ondernemersverhalen en informatieve artikelen.

De Jonge Ondernemer

Eigen kledingmerk als mentale missie voor Vlinder (17) en Merlijn (24) Kamerling

Naast broer en zus zijn Merlijn en Vlinder Kamerling ook zakenpartners. Als oprichters van Limitless presenteren zij hun streetwearmerk met coole designs en een belangrijke boodschap: meer aandacht voor mentale gezondheid. Een enorm belangrijk verhaal voor Vlinder (17) en Merlijn (24), te beluisteren in de podcast De Jonge Ondernemer.

Details
Hart voor Zaken

Arnold Mars (cfo AFAS): 'Ga niet boven, maar tussen je mensen staan'

'Liefde vormt de kern van het AFAS-familiestatuut. In dat statuut staat: ‘Die liefde maakt dat je niet vast komt te zitten in eigenbelang. Ze zorgt dat je verschillen kunt overbruggen, en dat je altijd het grotere geheel kunt zien'. Het zijn de woorden van cfo Arnold Mars van AFAS Software. In gesprek met Cor Hospes voor de podcastserie Hart voor Zaken vertelt hij over leiderschap.

Details
Droomstart

Hoe staat het met het businessplan van Droomstarters Angela (Food for Skin) en David (Teazie)

De Droomstart-finale komt steeds dichterbij. Welk businessplan is uiteindelijk topfavoriet bij de vakjury en de luisteraars? Je hoort het zeer binnenkort. Maar eerst: hoe staat het met de startups Teazie en Food for Skin? Welke ondernemer weet de jury te overtuigen met zijn of haar presentatie van tien minuten en gaat net als FinBuddy door naar de laatste ronde? Je hoort het allemaal in deze niet te missen podcastserie.

Details
De Zo Genaamde Podcast

TUI: hoe een onbeduidende Duitse afkorting een merknaam werd die klinkt als een klok

Wie van reizen en vakanties houdt, kent TUI natuurlijk wel. Maar waar komt die naam eigenlijk vandaan? In deze aflevering van de Zo Genaamde Podcast legt Frans Leenaars, chief marketing officer bij de reisgigant, dat in gesprek met naamexpert en presentator Floris Hülsmann haarfijn uit.

Details
Selfmade in Holland

EasyToys-topman Eric Idema: 'Op elk nachtkastje moet iets uit Veendam liggen'

,,Soms moet je dingen gewoon afdwingen. Jezelf forceren om je situatie te verbeteren.” Eric Idema zat met een uitkering thuis. In een woning met een flinke hypotheek. In 2007 verloor hij zijn baan. In de online verkoop van erotische artikelen zag hij een kans. Vijftien jaar later is zijn EQOM, moederbedrijf van EasyToys en Christine Le Duc, met 225 miljoen euro omzet de grootste speler in de Europese markt voor sexual wellness. Nu is hij te gast bij Roelof Hemmen in Selfmade in Holland.

Details
Droomstart

Duurzaam thee-abonnement op kantoor of heitje voor karweitje 2.0: welk businessplan gaat door in Droomstart?

De twee laatste ondernemers mogen de pitchroom betreden om hun businessplan voor te leggen aan een strenge doch rechtvaardige Droomstart-jury. Kiezen ze voor een duurzaam thee-abonnement op kantoor of de digitale buurtversie van het heitje voor karweitje? Het is weer een inspirerende en spannende podcast die je kunt beluisteren. Waar wacht je op?

Details